Filtry, výfukové systémy, katalyzátory, svody.
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
-
lális
- Pokročilý

- Příspěvky: 204
- Registrován: 16 kvě 2008, 20:16
- Bydliště: Teplice city
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od lális » 26 kvě 2008, 09:30
Takže i já přispěji svým názorem k tématu.Dle mě má tato páska čistě izolační účinek.Chrání ostatní díly motoru před přímím účinkem tepla na součásti,které jsou v bezprostřední blízkosti svodů.Kdyby to mělo vliv na výkon motoru,tak bych si nechal udělat komplet výfuk i svody z anticora,které chladne podstaně pomaleji a neplácal bych se z nějakou páskou.To je jen můj svobodný názor,ale klidně se nechám poučit.....

rally.....for you.....................
-
Dejf
- Začátečník

- Příspěvky: 8
- Registrován: 20 kvě 2008, 09:01
- Bydliště: taková malá prdel kousek od Berouna
Příspěvek
od Dejf » 27 kvě 2008, 04:44
ciky píše:tak ten lepší výplach válců by mě zajímal....sorry za OT..ale nějak postrádám logickej smysl....

myslím že pro správný výplach válců je hlavní správný tvar,délka,a průměr svodů....
no tak to je jasný, když máš špatně navržený svody a zbytek, tak ti nic nepomůže
ale základ je dostat plyny z válce pokud možno co nejrychleji a chladnutí výfukového vedení ti tenhle záměr kazí. Proto je snaha udržet výfukové plyny na co možná největší teplotě, dokud neopustí výfuk. V podstatě by se dalo říct, že když omotáš celý výfuk až po koncovku, tak uděláš jen dobře. Ale to by byl celkem nesmyslnej extrem v rámci přínos vs. cena
ale rozhodně neni pochyb o přínosu vrámci teploty okolí.
Honda Integra Type R --- 1797 cm3 --- atmo. 190PS --- 8800RPM --- 1130kg --- difr. LSD
-
tom406
- Pokročilý

- Příspěvky: 124
- Registrován: 22 kvě 2008, 17:45
- Bydliště: ostrava
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od tom406 » 31 kvě 2008, 12:04
ciky píše:tak ten lepší výplach válců by mě zajímal....sorry za OT..ale nějak postrádám logickej smysl....

myslím že pro správný výplach válců je hlavní správný tvar,délka,a průměr svodů....
Projížděl jsem tak nějak stránky výrobce...a i tam jsem se dočetl pouze o izolačních a ochranných přednostech...
Mám za to že u přemotorovaných aut kde jsou všechny díly extrémně teplotně namáhány...slouží toto jako izolace ochrana dílů (svody, příruby turb atd) tyto věci mohou být pro své okolí například při havárii (olej,voda,benzín) velmi nebezpečné díky své vysoké teplotě...spíš bych to viděl asi takhle.....jestli ovšem nějaká výkonová účinnost je ....tak mě opravte rád se poučím....
Přesně tak .Pro lepší plnění a výplach je prostě omotání velmi důležité a to hlavně proto že ta páska udržuje konstantní teplotu svodů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! což má obrovský význam pro výplach ,plnění a tlaky ve výfukovém potrubí. Ideální stav je že se to omotá téměř až po koncový tlumič!!!!!!!!!!!!! Jsou i pásky na sání noopak aby odrazily teplo a jinak na ty svody omotané páskou Thermo-Tec můžete položit ruku hned po sprintu a bude to jen teplé jako topení doma.Tak že první význam je fyzika motoru a druhý neméně důležitý ,že se nedrží tolik tepla pod kapotou čímž je chladnější i sání vzduchu!!!!
http://search.ebay.com/search/search.dl ... category0=
http://www.406.nolimit.cz/bazar-na-prodej
-
Čejda
- Lehce pokročilý

- Příspěvky: 16
- Registrován: 02 čer 2008, 16:25
Příspěvek
od Čejda » 22 črc 2008, 19:21
Slouží to i k lepšímu výplachu motoru, samozřejmě že nejdůležitější je správná délka, průměr a sesazení svodů, ale máme vyzkoušeno e důležitá je i stejná teplota ve svodech. Pokud bych mohl doporučit, na té pásce bych nešetřil a rozhodně bych k tomu koupil ten drahej stříbrnej sprej třeba z katalogu ISA Racing. Už se nám stalo že jsme použili jinej a v autě se po dvou kolech nedalo dýchat
-
Atex
- Středně pokročilý

- Příspěvky: 61
- Registrován: 20 črc 2008, 11:53
Příspěvek
od Atex » 02 zář 2008, 21:28
ano teplota take dokaze ovlivnit vyplach z valcu, nedokazu ti to ted presne definovat, ale kdyz zaizolujes potrubi tak ti z nej neunika teplo a spalena smes pod tlakem proklouzama svodama rychleji.. nekde sem o tom take cetl ale za boha si nevzpomenu kde.. .
-
draaczech
- donate

- Příspěvky: 421
- Registrován: 28 kvě 2008, 09:55
- Bydliště: Prachatice
Příspěvek
od draaczech » 02 dub 2009, 20:56
Sorry že oživuju tak starý téma, ale řešil jsem teď pásku a sehnal jí mnohem levnějc něž jí nabízí nejrůznější tuning a racing obchody. Tenhle týden má dorazit první dodávka, takže vyzkoušim a případně nabídnu dál pro všechny

Náhradní vozidlo, Corsa Sport 16V, proklatě nízko
STO psů
-
chooki
- Začátečník

- Příspěvky: 1
- Registrován: 21 lis 2010, 14:54
Příspěvek
od chooki » 21 lis 2010, 14:58
cim teplejsie vyfukove plyny, tym malu mensiu hustotu a dosiahnu vacsiu rychlost vo vyfukovom potrubi...preto je ucinnost plnenia spalovacieho priestoru lepsia...o tom to cele je
-
ADix
- Středně pokročilý

- Příspěvky: 40
- Registrován: 02 zář 2010, 18:04
Příspěvek
od ADix » 04 pro 2010, 09:28
Oživím trošku todle zaseklé téma

jaký je váš názor na omotání sériovejch svodů a popř. svodů z nerezu...někde sem se dočetl, že by pak mohly praskat...me jde jen o to abych odstínil svody od motorove casti pač u miaty mám kousek nad svodama brzdovku a smerem k čumáku i vzduchový filtr a dělat přepážky mi příjde jako daleko pracnější než to omotat ...
-
ciky
- donate

- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od ciky » 04 pro 2010, 10:49
muj nazor je takovej že páskou velice dobře eliminuješ sálavé teplo od svodů, tím pádem ti okolní teplota okolo svodů klesne...s tím praskáním nemám tušení..ale přijde mi to zvláštní, protože k praskání by mělo docházet při rychlém ochlazení a díky pásce ti budou svody chladnout pozvolna a pomaleji.Pokud na svody použiješ žáruvzdornej nerez tak se praskání bát nemusíš...
viva´la QUATTRO
-
Autocross
- Středně pokročilý

- Příspěvky: 88
- Registrován: 23 čer 2013, 17:10
- Bydliště: Bystřice
Příspěvek
od Autocross » 21 srp 2016, 16:45
Zkoušel jsem na thermopásce zapálit otřepy zapalovačem a normálně to hoří, to asi není moc dobře, co?