vlastní výroba výfuku
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
vlastní výroba výfuku
v zimě jsem stavěl motor c30se na 2x turbo (opel omega 3000 24V) a kompletně předělal výfuk(on už tak nebyl originál) a dal jsem tam rouru bez tlumičů pr.70mm . jenže jak už dopředu bylo jasný že motor moc dlouho nevydrží ,protože už byl vylágrovanej a při tlaku 0,7bar bez úprav...,tak se tak stalo a po pár km se mi rozletělo těsnění pod hlavou ,... tak jsem turba sundal a komplet motor rozebral, výbrus , klika, komplet hlava(kanálky ,ventily,..), po složení a zajetí motoru jsem si začal všímat jak ten motor nejede v otáčkách pod 5000 , je to mrtvola ten motor má mít cca 270Nm ale zdá se mi tak někde na úrovni nejakého 2.0l cca 200Nm.hodně lidí mi řeklo že je to výfukem , protože jsem tam tu 70mm rouru nechal a nakonec jsem dal jen průchozí absorbční tlumič (taková ta čína co je hezká akorát tak na oko), potřeboval bych teda poradit jak na výrobu vlasního výfuk.systému - délka a průměr svodů od vyústění z hlavy a k místu kde se svody budou sjednocovat ,popř.jaké válce spolu spojit, jaký průměr a délku další části za sjednocením svodů,... je lepší u 6-ti válce pokračovat dvěma potrubímy až nakonec auta jako např. u BMW? nebo někde kdesi sjednotit vše do jedné? je vhodný rezonátor namísto katu? zkoušel jsem tak nějak pročítat fora i nějaký ty diskuse ale nic závratnýho jsem se nedozvěděl. je jasný že nečekám žádný tech.výkresy , nebo všechno na milimetry, ale nejaký ten střed +- , určitě každá rada dobrá a leší než atmosfera se 70mm holou rourou,...
ex Calibra C30SE
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
- ciky
- donate
- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vlastní výroba výfuku
u svodů musíš mít všechny vetve stejně dlouhý..průměr ti vážně neřeknu...ale dal bych tam minimálně průměr ten co je v hlavě...pokud budeš mít ůzký kanaly v hlavě a dáš velkou rouru je to defacto k nicemu...takze vsechny vetve stejná délka do priruby turba...spojene dohromady ...délku svodů ti neřeknu..to uz je o laboraci, brzdě atd...90procent laděnejch svodů taky nikdy laděný nebyly a jezdí to...to co je za turbem nech volny bez niceho...u turbo motoru vším co dáš za turbo akorát ztratíš...pokud ti záleží na utlumení dej alespon absorbční tlumič na konec..průměr roury bych řešil dle turbín..
viva´la QUATTRO
-
- RF level 5
- Příspěvky: 1239
- Registrován: 15 kvě 2008, 20:30
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: vlastní výroba výfuku
jen bych dodal že by se pak hodilo vyladit jednotku....
Mitsubishu Lancer EVO VIII - 360PS
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06
Re: vlastní výroba výfuku
Nejlepší je opisovat od profíků, takže pohledat co nejvíc fotek závodních aut a podle toho se řídit.
Všechny větve stejně dlouhý ano, ale pokud nebudou neni to žádná tragedie, kor na turbomotoru.
Průměr svodů k turbu je jasně danej průměrem kanálu,jak píše Ciky tady zvětšením průměru jen ztratíš.
Tvar a dýlka je v tomhle případě jasně daná prostorem a technickejma možnostma. Málokdo může doma vyrábět změť ohybnejch trubek a na druhou stranu Opel asi nepočítal s biturbem, takže místa nebude moc.
Trubka za turbem by se měla řídit výstupní přírubou. Opět pokud máš výstup třeba 60, držel bych se toho a dal 60.
Koukni se do mýho projektu ať vidíš jak jsme to udělali na mym autě
Všechny větve stejně dlouhý ano, ale pokud nebudou neni to žádná tragedie, kor na turbomotoru.
Průměr svodů k turbu je jasně danej průměrem kanálu,jak píše Ciky tady zvětšením průměru jen ztratíš.
Tvar a dýlka je v tomhle případě jasně daná prostorem a technickejma možnostma. Málokdo může doma vyrábět změť ohybnejch trubek a na druhou stranu Opel asi nepočítal s biturbem, takže místa nebude moc.
Trubka za turbem by se měla řídit výstupní přírubou. Opět pokud máš výstup třeba 60, držel bych se toho a dal 60.
Koukni se do mýho projektu ať vidíš jak jsme to udělali na mym autě
Náhradní vozidlo, Corsa Sport 16V, proklatě nízko STO psů
Re: vlastní výroba výfuku
Asi jsem to špatně napsal, já ty turba vyrušil a motor budu používat dál jako atmosféru,pac jsem zjistil že to není jenom koupit turbo,IC,... hromada práce,peněz, ... Jak píše ciki , určitě seženu potrubí který je vevnitř stejný jako kanálky ,udělám je +-60cm dlouhý ,místa tam je docela dost ale dál mi jde o to jaké válce spoloúu potom spojit a pak bych to chtěl vyvést ještě tak metr ve dvou trubkách a spojit do jedné kde bych pak dal třeba ten rezonátor nebo nejaký tlumič,...
ex Calibra C30SE
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
- ciky
- donate
- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vlastní výroba výfuku
pokud budeš tedy ladit svody a výfuk na atmosferu..to už je pak jina chemie...jak je vyše uvedeno pohledej obrázky na netu..tam zjistíš nejvíc...atmosfera a svody to je cheeemie
viva´la QUATTRO
Re: vlastní výroba výfuku
Ok tak já ještě pohledám , o svodech mám už jasno , ale stejně než vyrobím jen ty svody ,zabere to dooost času. tak kdyby ještě někoho něco napadlo,... třeba i nějakej ten odkaz,... zatim dik
ex Calibra C30SE
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
Re: vlastní výroba výfuku
Příruby pro svody mám hotový,trubky nakoupený,... teď by mě zajímalo jak to je se spárováním větví svodů va 6V .
vnitřní průměr potrubí jsem zvolil 40mm a je to asi o 5 mm užší než kanálky,pactam jsou 2 ventily a díra je ovál(45mm na svod se mi zdálo přehnaný) délku prim.svodu nechám 800mm a sek.délka300mm svnitřním pr.45mm(a to při 6-2-1) a vše to nakonec spojit do roury 55mm,... je lepší 6-3-1 nebo 6-2-1 nebo 6-1 ,popř.jaké válce spolu spojit?
vnitřní průměr potrubí jsem zvolil 40mm a je to asi o 5 mm užší než kanálky,pactam jsou 2 ventily a díra je ovál(45mm na svod se mi zdálo přehnaný) délku prim.svodu nechám 800mm a sek.délka300mm svnitřním pr.45mm(a to při 6-2-1) a vše to nakonec spojit do roury 55mm,... je lepší 6-3-1 nebo 6-2-1 nebo 6-1 ,popř.jaké válce spolu spojit?
ex Calibra C30SE
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
Re: vlastní výroba výfuku
spojit tak aby mezi sebou netlakovali pri vyplachu
jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?
Re: vlastní výroba výfuku
tak konečně, dlouho jsem pátral po netu ,až jsem si nakonec vyrobil komplet výfuk, jen pro představu vám sem hodím nějaké ty rozměry kdyby náhodou napadlo někoho to samé. délky primárních potrubí jsem podle místa kolem motoru atd. zvolil 65-70cm(vnitrní prumer 40mm) a délky sekundárních potrubí 35 cm(vnitrní prumer 45mm)poté jsem to za sekund.potrubími spojil do jedné trubky s vnitřním průměrem 55mm, kde po 1,5m jsem napojil absorbční tlumič z BMW 3,5l a za ním dál pokračoval potrubím s vnitřním průměrem 50mm(je to prý lepší kvůli tomu že se výfukové plyny ochlazují a ztrácí tak na objemu) no a nakonec další absorbční tlumič a to z BMV2,5l. spojil jsem 1,2,3 a 4,5,6 válec a po 35cm do jedné tedy 6-2-1 ,žádnej rezonátor a podobný klumpy. no a konečně zase ten starý dobrý zátah od 4000ot/min a podle mě i lepší protože před tým mi neklouzala spojka a to má najeto tak 1000km . motor se nechá i líp vytáčet, na volnoběh nejde vůbec slišet ale zato když mu naložim ...
ex Calibra C30SE
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET
je Astra F C20XE
staví se Astra F 4x4 C20LET