viz web
http://www.abituning.cz/cz/index.php?id_str=60
Distanční podložky z Duralu
Vybere-li si zákazník určitá kola na určitý vůz, může se stát,
že tato kola budou díky dané velikosti ET (zálisu vnitřní příruby kola, jenž udává hloubku usazení kola do podběhu) tzv., , zalezlá" příliš do podběhu a tím budou opticky zužovat rozchod vozu. V takovém případě existuje řešení v podobě DISTANČNÍCH PODLOŽEK. Další, už nutné použití těchto podložek je v případech, kdy kolo v plném rejdu dře někde uvnitř podběhu vozu, či o brzdič, nebo nesouhlasí-li rozteč daného kola s tovární roztečí daného automobilu.
Tyto podložky ve všech uvedených příkladech pak vymezí vzniklý nežádoucí rozměr,
tak aby kolo v konečné podobě sedělo na autě dle požadavků zákazníka, potřeb vozu, nebo na základě našeho doporučení.
- Ve výše uvedeném případě, kdy nesouhlasí rozteče přírub se vyrábí tzv. PODLOŽKY PRO ZMĚNU ROZTEČE - možno vyrobit pouze v případě, kdy je shodný počet děr kola s nábojem nápravy! K těmto podložkám se dodávají i štefty nebo maticová pouzdra pro smontování podložky s kolem.
- Rozměrové řady podložek nám dodávané začínají od 5mm až do 30mm (možno až více než 50mm - ovšem nehomologované!)
- kvůli zamezení značnějšího opotřebení ložisek kol v důsledku vetší páky působí na ložisko, se doporučuje šíře podložek do 20mm, ale ani 30mm na jednom kole se v budoucnu nijak zvlášť neprojeví na životnosti ložiska
- Materiál použitý pro výrobu všech typů podložek je zejména DURAL, jehož výhodou je nízká hmotnost, dostačující materiálová pevnost a dobrá obrobitelnost při výrobě.
Homologované distanční podložky H&R
Jeden z předních výrobců těchto podložek - věhlasná německá firma H&R je jedním z našich dodavatelů. Tato firma vyrábí pouze homologované podložky a dle svých katalogů je aplikuje na téměř každý vůz.
Jedinečnost -
- materiálem je vysoce pevnostní slitina hliníku - je až o 70% lehčí než ocel (váha 0,2 - 1,2kg max.) - výroba na precizních CNC strojích a vždy přesně pro určitý typ vozu (tzn příslušná rozteč+centrování) - všechny podložky mají centrovací kroužek - splňuje pevnostní a materiálové normy DIN EN ISO 9001 - všechny podložky jsou schváleny zkušebnou TÜV - možnost rozšíření rozchodu vozu až o 60mm na celé nápravě - výroba podložek je podřízena hlavně bezpečnosti, a to hlavně výběrem použitého materiálu, který se díky svým pevnostním vlastnostem později nevymačkává, čímž nedochází k samovolnému uvolňování šroubů - materiál také díky své povrchové úpravě ( poeloxování) nekoroduje!
H&R podložky se dodávají v těchto označeních :
DR - podložky pro vozy s kolovými šrouby
DRS - podložky pro vozy s kolovými maticemi, vč. delších výměnných šteftů
DRA - podložky s pevným uchycením, pro vozy s kolovými šrouby, vč. upevňovacích šroubů
DRM - podložky s pevným uchycením, pro vozy s kolovými maticemi, vč. upevňovacích matic
Podložky H&R se dodávají i pro vozy OFF - ROAD, kde je síře podložek zpravidla okolo zmíněných maximálních hodnot 60mm na celé nápravě.
Více informací přímo u výrobce H&R TRAK+ Wheel Spacers