Stránka 1 z 2

Tlak paliva

Napsal: 04 kvě 2011, 18:30
od Klakson
chci se zeptat jestli někdo má zkušenosti se zvýšením tlaku paliva, někteří to preferují a mají s tím dobré zkušenosti, přemýšlím o pořízení regulátoru tlaku paliva na motor s elektronickým vstřikováním paliva. Díky za každý typ

Re: Tlak paliva

Napsal: 06 kvě 2011, 23:15
od Aladin
měl jsem na Swiftu společně s velkou klapkou... a upřímně, poznat to bylo :)

Re: Tlak paliva

Napsal: 07 kvě 2011, 18:55
od Klakson
no přemýšlel jsem ještě že koupím větší vrřiky, ale mám strach aby se to nepřehlcovalo

Re: Tlak paliva

Napsal: 21 lis 2013, 00:00
od Autocross
Rozepište se tady někdo o tom ;)

Re: Tlak paliva

Napsal: 21 lis 2013, 21:54
od fokr_jr
a co chceš slyšet?

jednotka vstřikům udává hodnotu jak dlouho (čas v ms) má být otevřenej. pokud nemáš někoho kdo ti upraví jednotku motoru, nebo "standalone" ECU, tak s touhle hodnotou moc neuděláš.

další možnost jak zvednout dávku paliva je zvednutím tlaku na liště. vstřik má nějakou udanou hodnotu průtoku při nějakým tlaku. řekněme 180cc při 2,2 barech. a tahle hodnota je zpravidla 80% kapacity vstřiku. teoreticky můžeš víc paliva získat velice jednoduše:

ALE

ta hodnota 80% není random... když si sadu 15letých vstřiky vymontuješ a dáš do stolice, tak budou reálný naměřený hodnoty lítat +- autobus a když se z nich budeš pokoušet dostat maximum, tak to bude +- 2 autobusy...

další věc je, že když budeš zvedat tlak paliva, tak ta hodnota bude stoupat. můžeš se dostat i třeba na 140% tý udávaný hodnoty. tohle má ale každej vstřik jinak a musiš si to prostě prubnout. a když tuhle hodnotu překročíš, tak bude reálná dávka paliva zase klesat. to si prostě musíš zkusit. na druhou stranu můžeš zase namontovat větší vstřiky a snížením tlaku z nich dostat to co potřebuješ...

problém u starších vstřiků je, že když je budeš takhle "namáhat" tak ten rozdíl v dávce paliva bude výraznější, než při těch seriových 80%.

všechno to má ale jeden háček - časová hodnota vstřiku zůstane při laboraci s tlakem na liště stejná a se zvyšováním tlaku se bude zvětšovat i díra - zpravidla se ten motor při vyšších otáčkách doslova zaleje benzínem a absolutně ztratí výkon.

kde jsme to zkoušeli a měli jsme nasazenou lambdu, tak to bylo při serii ve vysokejch otáčkách bohatý řekněme konzervativně, což je víceméně i účel seriový jednotky - bezpečný hodnoty nahoře... ale když sme zvedli tlak na liště (a s tím další úpravy samozřejmě, neni to samospásný ;-) ), tak to už nahoře bylo bohatý moc a ve finále byl vrcholovej výkon "nižší", byť s "lepším" průběhem... vše jsme řešili čistě subjektivně, nemáme to naměřený...

co víc by tě zajímalo?

Re: Tlak paliva

Napsal: 23 lis 2013, 20:23
od Autocross
Díky, pěkně popsané.

Vstřiky budu dávat 440cc, jednotku mám taky jinou, čerpadlo Wallbro a hlavně mám turbo, takže pro mě žádoucí, že to bude hodně bohatý ;)

Re: Tlak paliva

Napsal: 24 lis 2013, 00:17
od fokr_jr
jj, tim tomu neublizis. naopak zachovanim puvodnich vstriku bys mohl.
problem je, ze to proste nepujde odladit na 100%, vzdy budes muset rozhodnout pro nejaky kompromis. jednotka je predpokladam nejaka univerzalni, "ladena", STAGE2 a podobny nazvy. vse to samy... tam bude jednoduse taky pridano linerane na palivu, takze to proste nahore bude bohaty az beda. takze v bezpecnych hodnotach ;-)

Re: Tlak paliva

Napsal: 24 lis 2013, 20:05
od Autocross
Tak jednotku mám seriovou z japonský verze Sti.

Ale je vyzkoušené, že tenhle motor s podobnou jednotkou, tímhle turbem, seriovými vstřiky a seriovým čerpadlem sice jede jako z praku, ale po chvíli je díra v pístu.

Re: Tlak paliva

Napsal: 08 úno 2014, 15:37
od fakieVW
Díra v pístu nejspíš proto, že je chudá směs. On pokud se to nenaladí přímo na brzdě někým kdo udělá soft přímo pro daný motor je na nic.

Re: Tlak paliva

Napsal: 10 úno 2014, 21:09
od draaczech
Tak nemusí to bejt nutně na brzdě a taky to nemusí hned mapovat. Důležitý je hlídat egt a lambdu a tim tlakem paliva to můžeš aspoň omezeně udržet v bezpečnejch hodnotách. Ale brzda je brzda, o tom žádná.