
Bezpečnostní Rámy
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
Bezpečnostní Rámy
Kde se dá v čr nechat svařit bezp. rám do auta? případně jaká cena
díky za info

Re: Kde nechat svařit rám
Čau...tak výrobců rámů je několik. Na moravě je asi nejznámější Z.Němec - NC-POWER z Fryštáku (603 864 062). Někde u Vyškova funguje Nellospeed - kontakt a fotky jeho práce možno získat zde: http://nvrallyteam.blog.cz/ .V Boleslavi funguje Martin Grabijec - kontakt se dá najít na netu , nicméně zde bych určitě bral v potaz, že za studena tažené bezešvé trubky, které se pro výrobu rámu používají, ztrácí ohýbáním za tepla své vlastnosti.......U plzně taky funguje firma, která rámuje moc pekně, bohužel si nevybavuju jméno.....
Já využil služeb Z.Němce. Nechal jsem vyrobit nejsložitější variantu rámu, včetně WRC a hlavových vzpěr ve dveřích...Zároveň jsem nechal vyrobit 4 servisni podpěry + nechal upravit prahy pro jejich použití...
Cena ? Cca 30 za všechno...Kvalita práce výborná, výroba trvala 3 dny takže fofr....
Cena se ovšem stanovuje individuálě dle složitosti rámu a taky podle velikosti auta. Obecně se ceny pohybují v rozmezí cca 12000 - 40000... Chromolybdenové rámy jsou pak cenově ale i hmotností trošku jinde
Já využil služeb Z.Němce. Nechal jsem vyrobit nejsložitější variantu rámu, včetně WRC a hlavových vzpěr ve dveřích...Zároveň jsem nechal vyrobit 4 servisni podpěry + nechal upravit prahy pro jejich použití...
Cena ? Cca 30 za všechno...Kvalita práce výborná, výroba trvala 3 dny takže fofr....
Cena se ovšem stanovuje individuálě dle složitosti rámu a taky podle velikosti auta. Obecně se ceny pohybují v rozmezí cca 12000 - 40000... Chromolybdenové rámy jsou pak cenově ale i hmotností trošku jinde

Re: Kde nechat svařit rám
no mě by asi vyhovovala ta firma z plzně mám to kousek ....no nechci nic extra těžkýho ....ale auto který bude mít 3-4 násobek seriovýho výkonu už bude potřebovat trochu zpevnit řekl bych
Re: Kde nechat svařit rám
Hmm tu plzen fakt nemuzu najit...Jinak v Boleslavi dela jeste P.Najman - VND autosport.. http://firma.maxportal.cz/detail/vaclav ... -autosport
u auta s vykonem jaky pises uz by to chtelo komplet provarit a vyztuzit skelet ...
u auta s vykonem jaky pises uz by to chtelo komplet provarit a vyztuzit skelet ...
Re: Kde nechat svařit rám
NA skeletu budu vyvařovat celou přední část komlplet zesilovat sváry atd ..kouknu na to díky moc
Re: Ram
Zkusenosti jednoho cloveka co ma sroubovany ram (OMP, nebo SPARCO) v saxu, jsou takove, ze ten ram to auto poradne vyztuzil - vyztuzil tuhost pri jizde - podobne treba jako rozpera ale ne samozrejme tak moc
. A tim padem, kdyz jezdival jeste bez ramu se sportovnimi tlumici, tak jak rikal, tak ty tlumice byly tvrde dost, ale jakmile, tam hodil ram, tak ty tlumice prestali vyhovovat (byly proste jakoby mekci) a to z toho duvodu, ze se karoserie prestala kroutit a deformovat, takze veskere pusobici sily sly jakoby do tech tlumicu - neztracely se proste v te deformaci karoserie.
A jestli se mam vratit k tomu, jestli si myslis, ze by te to v aute nejak uveznilo pri nejake rane si myslim, ze nebude az tak horke. Prece jenom by ramy meli byt delane z bezesvych trubek, ktere by praskat nemely. A jestli uvazujes o hlinikocem ramu HEIGO, tak na ten bych se vysral - jednak ma tvar na prd - je moc velky, jednak co do zvyseni tuhosti bych mohl jenom hadat, jak ji zvysi. A hlavne asi moc nevydrzi - zkus si sehnat fotky bouranych rally skodovek 130 z 80. let. Co jsem videl ja, tak ten ram jakoby tam vubec nebyl rekla bych, ze by to auto vypadalo stejne s ramem i bez. A ty 130tky vzpominam proto, protoze se tam daval prave HEIGO ram.

A jestli se mam vratit k tomu, jestli si myslis, ze by te to v aute nejak uveznilo pri nejake rane si myslim, ze nebude az tak horke. Prece jenom by ramy meli byt delane z bezesvych trubek, ktere by praskat nemely. A jestli uvazujes o hlinikocem ramu HEIGO, tak na ten bych se vysral - jednak ma tvar na prd - je moc velky, jednak co do zvyseni tuhosti bych mohl jenom hadat, jak ji zvysi. A hlavne asi moc nevydrzi - zkus si sehnat fotky bouranych rally skodovek 130 z 80. let. Co jsem videl ja, tak ten ram jakoby tam vubec nebyl rekla bych, ze by to auto vypadalo stejne s ramem i bez. A ty 130tky vzpominam proto, protoze se tam daval prave HEIGO ram.
Re: Ram
tuhost kastle se samozřejmě vyrazně změní,šroubovaný rámy jsou dokonce v příloze J FIA ,kde je popsanej přesnej tvar ,provedení a materiály,jinak co se týče normálního provozu tak je pravděpodobnost pomalu hraničící s jistotou že orgáni při kontrole to nepřežijou.Další věc je že rám v autě je k něčemu hlavně s pořádnou sedačkou,pásama a helmou,trubky jsou dost blízko hlavy a i ve sportovních předpisech jsou povinný měkký omotávky rámu.
materiál je bezešvá uhlíkatá trubka pruměru 50x2 nebo 40x2,5 na hlavní oblouky,na vzpěry tušim 40x2,5,z ničeho jinýho nemá smysl to dělat
ohledně vyproštění z bouračky,nevim jak normalní hasiči,ale na soutěžích bejvaj vyproštováci který maj velky hydra nůžky který jsou schopný stříhat i tyhle velký průměry
jinak hliníkový rámy Heigo ve škodovkách jezdila snad jen továrna a nebyl to obyčejnej dural z ferony,ale materiál typu 7075 nebo něco podobnýho,(dneska se z toho třeba dělaj lyžiny pod motor na fabii S2000) ,třeba Metalex dělal klasicky ocelový a některý taky dokonce šroubovatelný,jinak tam šlo spíš o celkovou pevnost škoda kastle,která není nijak závratná a při bouračkách rámy hodně pomohly
tak to je asi všechno
jinak osobně bych si to hodně rozmyslel jestli to má cenu dávat do seriovýho auta,přecejenom rizika dost převišují přínosy
materiál je bezešvá uhlíkatá trubka pruměru 50x2 nebo 40x2,5 na hlavní oblouky,na vzpěry tušim 40x2,5,z ničeho jinýho nemá smysl to dělat
ohledně vyproštění z bouračky,nevim jak normalní hasiči,ale na soutěžích bejvaj vyproštováci který maj velky hydra nůžky který jsou schopný stříhat i tyhle velký průměry
jinak hliníkový rámy Heigo ve škodovkách jezdila snad jen továrna a nebyl to obyčejnej dural z ferony,ale materiál typu 7075 nebo něco podobnýho,(dneska se z toho třeba dělaj lyžiny pod motor na fabii S2000) ,třeba Metalex dělal klasicky ocelový a některý taky dokonce šroubovatelný,jinak tam šlo spíš o celkovou pevnost škoda kastle,která není nijak závratná a při bouračkách rámy hodně pomohly
tak to je asi všechno

Re: Ram
Kámošovi zachránil šroubovanej rám minimálně těžký zranění. Měl Clio Williams a koupil ho z německa i s rámem a zápisem v TP. Na rozmotanou trojku mu tam vlítla srna, strhnul to do strouhy a ta ho hodila na druhou stranu silnice, strom a 3x přes střechu. Vylezl z toho netknutej
Sedačky origo, pásy Willans 3 bod,pilot má hodně přes metrák. Takže teď si přeberte, jestli je to bezpečný

Sedačky origo, pásy Willans 3 bod,pilot má hodně přes metrák. Takže teď si přeberte, jestli je to bezpečný

Náhradní vozidlo, Corsa Sport 16V, proklatě nízko
STO psů

Re: Kde nechat svařit rám
No já osobně si myslím že rám je základ do závoďáku a to vařenej,montovanej bych tam nedával.
Ale po mé jedné havárce jsem usoudil že si i do auta na běžné jezdění rám dám a to montovanej kvůji technický,přeci jen to je taková skořápka.
A ať si policajci říkaj co chtěj.Navíc když jim člověk nedá důvod,takl proč by mě měly stavět.
Bezpečnost to rozhodně zvýší.A radši se praštit o rám,než aby místo mě seděl strom.
Ale po mé jedné havárce jsem usoudil že si i do auta na běžné jezdění rám dám a to montovanej kvůji technický,přeci jen to je taková skořápka.
A ať si policajci říkaj co chtěj.Navíc když jim člověk nedá důvod,takl proč by mě měly stavět.
Bezpečnost to rozhodně zvýší.A radši se praštit o rám,než aby místo mě seděl strom.
Re: Kde nechat svařit rám
Můj názor je takový že do auta které se pohybuje většinou po pozemních komunikacích rám nepatří.Určitě je jedno jestli vás při bouračce trefí strom nebo trubka z rámu,jste mrtví tak jako tak,ale pokud to náhodou přežijete,tak určitě hasičům stížíte jejich práci při vašem vyproštění a záchranu života.Další věcí když se rozhodnete si dát přeci jen rám do svého civilního auta je jaký zvolit,když už rám tak určitě vevařený,pokud si tam dáte nějáký leštěný nerezový a ještě k tomu rozebiratelný Heigo tak vás při nehodě leda tak ta trubka propíchne.Základ je aby ten rám byl vymyšlený a správně se deformoval jinak vám poslouží jako dobrá gilotina.A ohledně toho jestli je rám vařený bez ůchytů k tlumičům si nemyslím že je stejný jako šroubovaný,podívejte se co ten šroubovaný rám drží pohromadě. 

Peugeot 205 16V Maxi
http://WWW.MK-RACING.CZ
http://gti-performance.phorum.cz
http://WWW.MK-RACING.CZ
http://gti-performance.phorum.cz