Renault 5 GTE F16

aneb téma o našich vozech...účelem je členům přiblížit a představit svůj vůz, závodní projekt, nebo klidně pracovní přibližovadlo

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

oreille
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 17 zář 2012, 08:44

Renault 5 GTE F16

Příspěvek od oreille » 17 zář 2012, 15:15

Vsetko sa to zacalo v roku 2005 ked som si zaobstaral ako student svoje vysnivane auto. Bol to renault 5 gte s objemom 1721 ccm a vykonom 94 ponikov. Pri jeho vahe cca 830 kg vedel s autom motor riadne zatocit a k mojim"schopnostiam" viest motorove vozidlo vtedy plne postacovalo - ono popravde postacuje aj teraz.
Vyzeralo asi takto:
Obrázek
Rôčik ubehol ako voda a ja a brat sme sa s autickom celkom zžili - aspoň sme si to mysleli, a ako začalo organizovanie prvých amaterskych podujatí, začali sme aj my poškuľovať po nejakej mošnosti sa zviesť rychlejšie na bezpečnej trati. Prvým pretekom bola 1. jazda zručnosti v KE organizovaná klubom ralvexsport, a zúčastnil sa jej brat, ktorému sa podarilo s prckom vyhrať. To nám samozrejme dodalo chuť a začali sme sa pozerať poďalších príležitostiach kde si dobre zajazdiť. Dali sme sa na jazdenie slalomových súťaží organizovaných SAmšom, ktorých bolo dosť vela na východe Slovenska odkial pochadzame. Prvým vážnejším pretekom sa stal Štóssky kopec organizovany ako podujatie Berg-cupu. Tu sme zistili, konkrétne opäť brat, že jazda na mokrom si vyžaduje vela citu a že schopnosti viesť auto boli nižšie ako sa zdali.
Takto vyzeralo auto po prvej treningovej:
Obrázek
Posádka bola ok, len mierne otrasena, auto trochu otrhané, no nebolo to nič čo sa nedalo spraviť takže sme to dali dokpy a odjazdili celý víkend
Obrázek

Po tejto skusenosti sme odjazdili ešte pár amatérskych zavodov (tento krát už aj ja ) a ako prichádzala zima tak som začal uvažovať nad G.O. auta kedže športová jazda si nutne vybrala svoje na nápravách a motore.
Tu je foto zo začiatku G.O. ktorá sa postupne zmenila na upravu a prestavbu auta.
Obrázek

Kedže súťaže, ktoré sme jazdili mali triedy rozdelené podľa objemu motora, a my sme patrili do skupiny dvojlitrov a výkon nášho auta bol najmenší v danej triede, rozhodli sme sa, že prcek dostane nový motor. Voľba padla na motor F7P z modelu clio 16V rsp. R19 F16, keďže poskytoval výkon 135 koní a používal identický blok motora ako R5 GTE.
Takže bolo rozhodnuté, zohnal sa vhodný motor, rozobral sa (samozrejme nie sam, ale za pomoci kamosa), pocistili sa diely, a nakúpili potrebné súčiastky, a začalo sa skladanie.
Obrázek
Obrázek
Medzitym ubehla zima a motor sme zlozili a uchytili na nápravnicu:
Obrázek
Po naložení motora do auta, sa pristúpilo k výrobe kabeláže pre programovateľnú jednotku Megasquirt.
Obrázek
Opäť pomohol dobry priateľ, ktorý mal s podobnými vecami skúsenosti. Objednal som vačšie vstrekovače, a pár vecí nutných pre fungovanie RJ.
Po čase potrebnom na úpravy prišiel deň D - deň ked sa malo ukázať, či auto naštartuje alebo nie. A ... naštartovalo, trošku si pokašlalo a pobežalo na voľnobehu. Začali sa prvé kroky ladenia voľnobehu a základných máp tak aby auto bolo schopné vyraziť na cesty.
Obrázek

ebayi sa mi pošťastilo kúpiť "ostré" vačky 278/278 za "reasonably good price", takže sme ich hneď naložili na motor.

Jiřík
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 15
Registrován: 18 črc 2012, 09:58

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od Jiřík » 17 zář 2012, 20:45

pokracovani bude? tohle sa mi paci :-)

oreille
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 17 zář 2012, 08:44

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od oreille » 18 zář 2012, 08:13

Nuž pokračovanie bude určite :) keďže príbehu nieje koniec. Takže po väčšich vstrekoch prišli z ebayu aj vačky začal som sa tam motať častejšie a pribudli odtial potom aj kotúče predne tarox a k nim dosky Ferodo DS2000. Aby som nezabudol na podvozok tak ten som kupil Koni Adjustable no na uskákanych asflatoch bolo auto tvrdé. Prevodovka ostala seriova z verzie GTE JB3033 no je prestrasne dlha tak sa planuje nejaky ten staly prevod 5,2:1, kedže motor toci oproti serii viac o cca 1000 otáčok.
V tomto konfigu sme jazdili pár rokov, keďže bolo postavene prave za tymto účelom. Ďalšia výraznejšia úprava prišla pred cca 2ma rokmi keď sme sa po desivej nehode kamaráta na amaterskych pretekoch, že ak máme jazdiť ďalej v aute musí byť rám.
Takže sa auto naložilo na vozík a šup ho do maďarska na zástavbu rámu.
Obrázek
Keďže auto malo strešné okno tak sa muselo zavariť - teda zavarenie bola jedna z možností, aj keď nie práve šťastná voľba to bola. o tom ze auto chytil dážď a trubky vo vnútri auta chytila hrdza ani nebudem písať, lebo ešte teraz ma chyta hnev. po zváraní to vyzeralo asi takto :
Obrázek
a keď som to videl bol som v šoku a chcel som to zabaliť. No popremýšlal som a chytil sa toho, a začal som na ňom makať. Takže som vzal do ruky šmirgel, a benzin a trochu som tie trubky počistil, a striekol ich čiernou farbou tak, aby velmi rám nebil do očí.
Obrázek
Strecha ktorá mala byť zavarená samozrejme zavarená nebola - bol tam síce chabý pokus ale nepodaril sa a plech sa natiahol, a teda aj zvlnil. Tak sme sa rozhodli pre rázne riešenie, a nechali sme strechu vymeniť.
Posledna fotka so starou strechou
Obrázek
Otváranie konzervy:
Obrázek
Po vymene strechy:
Obrázek
Nateraz koniec príbehu idem makať :) poobede možno niečo ďalšie pridám

oreille
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 17 zář 2012, 08:44

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od oreille » 19 zář 2012, 19:25

Z ebayu ešte pribudla hydraulická ručná brzda a obmedzovač brzdného tlaku (výrobca Compbrake). Seriový obmedzovač šiel von a nahradil ho otočný ventil. Konfiguracia bola 2 okruhy- jeden predny - 2 vývody z brzdoveho valca, a jeden vývod do zadnej časti. 4-tý vývod ostal zaslepený.
Pokračovali sme jazdením súťaží a skúšaním nastavenia tlmičov koni - osvedčilo sa nastavenie stredna tuhosť vpredu, a mäkké nastavenie vzadu - príliš tvrdá zadná náprava zvykla ustreliť a potom nasledovalo /leštenie riadov/ v kabíne.
Podobne to bolo aj s nastavením brzdného účinku kde bolo treba urobiť nastavenia aby auto bolo pri brzdení dobre ovládateľné.
Takto to pokračuje cca do dnes, vynechal som pár vecí ako je dopasovanie palubovky do auta a robenie elektriky no to este stale nieje uplne hotove takze sa k tomu urcite vrátim, a mozno pridam aj par videi.

Uživatelský avatar
LoggerR5
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 110
Registrován: 25 kvě 2010, 17:53

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od LoggerR5 » 26 zář 2012, 07:19

paráda! prostě tohle auto je srdcovka
Renault 5 GTE in da progress

oreille
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 17 zář 2012, 08:44

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od oreille » 26 zář 2012, 07:50

NJ srdcovka, len by to chcelo viac race-ovych dielov na trhu :)

oreille
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 17 zář 2012, 08:44

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od oreille » 03 říj 2012, 18:43

Takže, skúsim pokračovať kde som prestal. Po vyrámovaní auta, sme si zadovážili, škrupiny Sparco, a zo Speedpra som objednal 6 bodové pásy RRS za rozumnú cenu. Problémom však bolo to, že auto prišlo o ukazovatele základných hodnôt prevádzkových kvapalín, a dobíjania. Prvé dve som chcel nahradiť displayom, multifunkčným, ktorý vie a chce komunikovať s RJ - je to low budget RJ takže taketo komplikácie som čakal viac menej - zatiaľ to vyzerá takto :
Obrázek
Keďže motor sa dosť v stiesnenom priestore hrial spravili sme mu výduch na kapote a pridali sme olejový chladič, ktorý by mal pomoct ochladzovať horúci motor. o chladenie chladica a odvod tepla sa stará ventilátor s plochou konštrukciou.

Tento rok pribudol ešte jeden darček :
Obrázek
Podvozok značky GAZ, s nastaviteľnou výškou a tvrdosťou vpredu a nastaviteľnou tvrdosťou vzadu (zadná náprava nemá pružiny)
Disky použivam s rozmermi 7x13 (Intra T-line) 2sady s gumamy 175/50R13 a jednu sadu pôvodných sériových diskov 5,5Jx13 s gumamy 185/60 R13.
Nabudúce napíšem čo ma ešte čaká aby auto bolo konečne podľa mojich predstáv

Jiřík
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 15
Registrován: 18 črc 2012, 09:58

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od Jiřík » 03 říj 2012, 18:48

moc pekny :-) na co vysel ten podvozek ?

oreille
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 17 zář 2012, 08:44

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od oreille » 03 říj 2012, 19:21

nejakych 600 eur aj s cestou

Jiřík
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 15
Registrován: 18 črc 2012, 09:58

Re: Renault 5 GTE F16

Příspěvek od Jiřík » 03 říj 2012, 19:26

to je opravdu pekna cena... a uz jsi na nem jezdil? jak to funguje?

Odpovědět