Vyzeralo asi takto:

Rôčik ubehol ako voda a ja a brat sme sa s autickom celkom zžili - aspoň sme si to mysleli, a ako začalo organizovanie prvých amaterskych podujatí, začali sme aj my poškuľovať po nejakej mošnosti sa zviesť rychlejšie na bezpečnej trati. Prvým pretekom bola 1. jazda zručnosti v KE organizovaná klubom ralvexsport, a zúčastnil sa jej brat, ktorému sa podarilo s prckom vyhrať. To nám samozrejme dodalo chuť a začali sme sa pozerať poďalších príležitostiach kde si dobre zajazdiť. Dali sme sa na jazdenie slalomových súťaží organizovaných SAmšom, ktorých bolo dosť vela na východe Slovenska odkial pochadzame. Prvým vážnejším pretekom sa stal Štóssky kopec organizovany ako podujatie Berg-cupu. Tu sme zistili, konkrétne opäť brat, že jazda na mokrom si vyžaduje vela citu a že schopnosti viesť auto boli nižšie ako sa zdali.
Takto vyzeralo auto po prvej treningovej:

Posádka bola ok, len mierne otrasena, auto trochu otrhané, no nebolo to nič čo sa nedalo spraviť takže sme to dali dokpy a odjazdili celý víkend

Po tejto skusenosti sme odjazdili ešte pár amatérskych zavodov (tento krát už aj ja ) a ako prichádzala zima tak som začal uvažovať nad G.O. auta kedže športová jazda si nutne vybrala svoje na nápravách a motore.
Tu je foto zo začiatku G.O. ktorá sa postupne zmenila na upravu a prestavbu auta.

Kedže súťaže, ktoré sme jazdili mali triedy rozdelené podľa objemu motora, a my sme patrili do skupiny dvojlitrov a výkon nášho auta bol najmenší v danej triede, rozhodli sme sa, že prcek dostane nový motor. Voľba padla na motor F7P z modelu clio 16V rsp. R19 F16, keďže poskytoval výkon 135 koní a používal identický blok motora ako R5 GTE.
Takže bolo rozhodnuté, zohnal sa vhodný motor, rozobral sa (samozrejme nie sam, ale za pomoci kamosa), pocistili sa diely, a nakúpili potrebné súčiastky, a začalo sa skladanie.


Medzitym ubehla zima a motor sme zlozili a uchytili na nápravnicu:

Po naložení motora do auta, sa pristúpilo k výrobe kabeláže pre programovateľnú jednotku Megasquirt.

Opäť pomohol dobry priateľ, ktorý mal s podobnými vecami skúsenosti. Objednal som vačšie vstrekovače, a pár vecí nutných pre fungovanie RJ.
Po čase potrebnom na úpravy prišiel deň D - deň ked sa malo ukázať, či auto naštartuje alebo nie. A ... naštartovalo, trošku si pokašlalo a pobežalo na voľnobehu. Začali sa prvé kroky ladenia voľnobehu a základných máp tak aby auto bolo schopné vyraziť na cesty.

ebayi sa mi pošťastilo kúpiť "ostré" vačky 278/278 za "reasonably good price", takže sme ich hneď naložili na motor.