Fiat tipo & fiat coupe

aneb téma o našich vozech...účelem je členům přiblížit a představit svůj vůz, závodní projekt, nebo klidně pracovní přibližovadlo

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

hno3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 39
Registrován: 02 led 2009, 16:14

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od hno3 » 15 led 2009, 09:24

Winie píše:no nevim no... asi dokud neuvidim graf, tak neuverim. podle toho co p. albrecht s tvojim motorem proved, tak z myho SX by teda vykopal aspon 550 koni. a ze by ta elektronika pridala tolik na atmosfere? to by si musel mit kompletne preprogramovanou ecu. vem si ze me na turbomotoru prida preprogramovani jednotky(ne programovatelna) tak zhruba 10 koni. samozrejme ze to prihodi lepsi prubeh krivky vykonu, ale pokud se budeme bavit pouze o vykonu, tak si myslim ze tech 10 je pro me strop.
o cem tady pisu ..rozdil seriová vs plně programovatelná ecu (čti prosimtě,už o tom píšu po 3 tí a jako kdybych házel hrách na zeď) +další prkotiny kolem a můžu čeka nárust 20 BHP...jako příklad uvádím kámoše z anglie,kterej pouze s ostřejší sací vačkou a plněprogramovatelnou ecu získal 185PS (zde máš celej thread s jeho autem:http://guy-croft.com/viewtopic.php?f=6&t=20&start=0)

pro p. Albrechta není problém skoro jakejkoliv výkon - už od dob komančů dělá motory jezdící závody po celé evropě...240BHP 1.6 motor od VW ve felici pick up , 212BHP 1.6 pro peugeota 106 ,260 a 315BHP 2L NA motor do P 206 jezdící autokros...
Přemotorvaný 600BHP bestie do bugin taky nejsou problém..naposled třeba 400PS AR 3.0 V6 do placky jezdící kopce v itálii...za tu dobu co motory staví už má odhad jakej bude mít motor s danejma úpravama zhruba výkon -ten odhad by měl mít každej zkušenej motorář

Vím jakej potenciál má můj motor v serii ( hlava má velmi dobrej design-flow hodnoty portů,velikosti ventilů a tvar spalováku,že bez úprav umožňuje s vhodnejma vačkama na karburátorech dosáhnout 220+BHP..)- jak už jsem psal ve světě je dost úpravců ždímajicích výkon kolem 200PS s podobným , nebo dokonce menším setupem na seriové elektronice...špičkový stavby končej u 270BHP na mechanickým vstřiku
,elektronika pak posouvá hranice ještě trochu dál

přeplňovaná varianta v deltách integrale pak jde i přes 1000bhp (700BHP má jeden maník ve švédsku a jezdí s tím už 5 let denně do práce..)..s tím, že za rozumný peníze (údržba,sací vačka NA,silnější benzínová pumpa,Hybrid T3/4, 2.5" výfuk a live map) máš ze 190 v serii kolem 330 -kde je hranice použití seriových střev...

Uživatelský avatar
GTI TDI
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 12
Registrován: 13 čer 2008, 08:34
Bydliště: Jihlava/Praha

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od GTI TDI » 22 led 2009, 15:39

nechci ti kazit nadšení, ale až zajedeš na brzdu, tak tě to asi zklame :o
Golf mk1 TurboDiesel
Golf mk3 GTI TDI

hno3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 39
Registrován: 02 led 2009, 16:14

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od hno3 » 26 srp 2009, 14:02

tak po problémech s přihlášením jsem o5 tu abych informoval o mírným pokroku na coupe...

konečně jsem uhnal p.Grabiece k výrobě výfuku..sice to trvalo, byly tam i menší komplikace s mým návrhem, kterej se nechtěl vejít pod auto, ale nakonec vzniknul velice dobře fungující kompromis úpravou seriových svodů+zbytku potrubí zcela nového...

Motor se v nízkejch otáčkách velice zklidnil, drží volnoběh stabilních 930ot/min, teď už dobře reaguje na plyn i v otáčkách do 3-3500ot/min, kdy to dřív bylo utrpení... ve vysokejch otáčkách se motor nedusí, jde krásně dotočit až do omezovače, bez toho aniž bych cítil úbytek výkonu.. teď už jen čekám na novou ŘJ a její odladění (přecijen sání z kappy 16VT a novej vejfuk jsou dva dost velký zásahy ovlivňující složení směsy a velikost předstihu..). Z čeho mám radost, že jak délka sání, tak délky a průměry trubek svodů společně s vačkama fungujou velice dobře a jak jsem očekával (maximum Mk v oblasti 5200-6000, tj tam, kam mi padají otáčky při řazení těsně před omezovačem).

abych neplácal jen o jízdních dojmech, což je někdy jak placebo-efekt, tak dodám čísla:

2 roky z5 (staré sání a vejfuk, "čerstvější gumy" ), nejlepší čas na MV co coupe zajelo byl 14.814 a cílovka 148,412km/h

letošní výsledek (nové sání, výfuk, stoletý gumy tvrdý jak puk), nej čas 14,923, cílovka 152,3km/h

takže nárust cílové rychlosti svědčí o tom, že nějakej výkon přibyl, i když se v řj vůbec nic nedolaďovalo...jen doladit starty a vylepšit trakci...

Uživatelský avatar
pavelini
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 104
Registrován: 11 lis 2008, 17:43
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od pavelini » 07 zář 2009, 00:00

Martin Grabiec je sikulka, dela moc peknou praci.....
Nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný.

tsin
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 432
Registrován: 16 lis 2008, 21:56
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od tsin » 07 zář 2009, 00:07

hno3 píše: konečně jsem uhnal p.Grabiece k výrobě výfuku..sice to trvalo, byly tam i menší komplikace s mým návrhem, kterej se nechtěl vejít pod auto, ale nakonec vzniknul velice dobře fungující kompromis úpravou seriových svodů+zbytku potrubí zcela nového...
fotky?
jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?

hno3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 39
Registrován: 02 led 2009, 16:14

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od hno3 » 07 zář 2009, 09:59

fotky nejsou..co by bylo k vidění na pár trubkách..

jo čas na 1km 26.3 a na 1/4míli 14,4s na slickách ... stále bez odladěný elektorniky..s tou to pujde pod 14 s.. pivo

hno3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 39
Registrován: 02 led 2009, 16:14

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od hno3 » 07 zář 2009, 14:04

ale přesto nějaký minimum fotek

http://fiatcoupe.ic.cz/images/ourcars/c ... C10630.JPG
http://fiatcoupe.ic.cz/images/ourcars/c ... C10631.JPG
http://fiatcoupe.ic.cz/images/ourcars/c ... C10632.JPG
http://fiatcoupe.ic.cz/images/ourcars/c ... C10636.JPG


hehe: http://gallery.tuningy.com/albums/2009/ ... e-0040.jpg

na startu si překvapivě neškrtla, ale po ani ne 30m nadělila tátovi div né hektar...slicky coupe pomohly k poměrně velkýmu snížení času díky trakci..

lubo87
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 36
Registrován: 12 črc 2011, 18:13

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od lubo87 » 13 črc 2011, 19:32

pekna praca a krasne auto.jen tak daal.kludne priloz fotky kdyz v projekte jeste pokracujes

hno3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 39
Registrován: 02 led 2009, 16:14

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od hno3 » 22 črc 2011, 15:55

no na projektech se dál pokračuje - sice pomalu, ale pokračuje...

Coupe

jediná změna dosud je instalace walbra 255...
Jinak mam doma nějaký vehementy připravený pro montáž těsně před laděním na stolici:

motor:
1" rozvodovej řemen a široký rozvodový kola (štelovací) -set od deltaparts co.uk
CrMo setrvačník
OMP lamelu D228mm určenou pro turbo modely
OMP Přítlačák pro lancia dedra turbo (velkej roztečnej průměr středících kolíků a třecí plocha na tlačným designu)
60mm škrtící klapka
315ccm vstřiky (serie je 280... ale lepší jak donekonečna zvedat tlak, tak je radši zvětším)

převodovka:
zkrácenej stálej převod 4,07:1
prodloužená 5tka

teď se jen čeká na termín, kdy bude volnej hever a motor pujde ven, aby se na něj nasadily zmíněné věci a odladila elektronika Michl ECUMM4...
letos už je najeto 250km a nová STK... karoserii sem přeleštil pastama od 3M... a trochu to prokouklo...

mimochodem rok 2010 auto pouze stálo nenajelo ani 1km:)

Tipo
A informace k tipu - loni při návratu z hasičský soutěže (což je časožrout o víkendech jak prase- proto se moc již autům nevěnuju - a to se nebavím o fyzický přípravě) sem přehřál olej a protočila se šála na 4 válci..tudíš klika KO, ojnice KO

tudíš sem se rozhodl postavit nejdřív tipo 2l 8v:

lehký ojnice, písty 1.6 DOHC kvůli kompresi, vačky 304/304 10,3 zdvih co x let leží u albrechtů v regálu
to sme ale potřeboval sehnat set ojnic a klikovku..jelikož sme národ vydřiduchů, tak sme měl pár nabídek na sadu seriovejch ojnic za 4000+ (za co koupím celej relativně dobrej motor), tak sem hledal motor kterej byhc použil jako dárce....
co se stalo - nedaloko se objevil komplet motor lancia thema VIS za cenu šrotu... nejsilnější 16v motor.. tak sem ho dotáh- po rozebrání - v motoru byl v minulosti potkan, ale opraveno, klika bez výbrusu, ale ohlá
..hlavní byly zdravý ojnice, písty a 16V hlava s volnějšíma ventilama ale zdravejma vačkama, blok mi byl k ničemu, prote kvůli STK sem chtěl zachovat původní (tyhle fiati jsou jak lego- měníš jen písty a hlavy)... ale chyběla stále klika... tak sem dotáhl další motor původem tipo 16v kde byly seriový vysokokompresní písty a nejostřejší seriový vačky, byŤ trochu vyrezlý.. takže sem získal za pakatel 2 kompletní 16v motory..


mezitím se ještě objevil motor delty nuova 16VT..ale ten si nechám v celku, pro případ , že by mě najednou začlo bavit svezení v turbíně..

plán je nyní takový a jdu cestou 16V:

Zatím se vydám NA cestou a to zvýšením objemu,lehkým zlepšením VE a snížením mechanických ztrát...

vrtání 86, snížit blok o 4mm kvůli kompresní vejšce 86mm pístů (celkovej objem 2096ccm)
- setrvačník je již odlehčen na 3,8kg + přítlačák OMP a lamela OMP 215mm (přítlak zvětšen na neuvěřitelných 100kg..)
- ojnice - zde už je také hotovo.. odlehčení 1seriového ks činí 150g, takže nyní mam připraveny 650g ojnice, ojniční šrouby Pankl (šrouby byly dražší jak úpava ojnic :majak )
- úprava pístů teprv čeká, pozitivum je, že díky menší KV a roku výroby 2005 je úspora hmotnosti 100g... což není vůbec zlé.. za tu cenu (200kč/kus ze zadřenýho motoru)
-pístní čepy wiseco 80g (serie 120g)

hlava - úprava sedel a ventilů, lehký začištění kanálů, sací potrubí thema VIS
vačky- výfuk tipo 16V (239/0,8 a 10,15mm zdvih) sání - stejná jako výfuk, ale díky tomu že musí jít na repas (je lehce vyrezlá) tak se trochu přiostří...

implementace 22mm rozvodového řemenu- zdá s eto divné, proč řeším 1" a 22mm řemeny, ale fiat u těhto motorů používal pouze !18mm řemínek ! což bylo v mnoha případech fatální...
v olejovým hospodářství přibude chladič s temrostatem z delty integrale...
výfuk - upravený svod tipo 16v a zbytek kopie toho co je na coupe..

elektronika - ta co se vyndá z coupe aby uhla ECUMM4:..

převodovka- Stálý převod 3,733 místo 3,562

cíle jsou jednoduché... u coupe se dostat po 14s 1/4 míle a změnou ECU zlepšit chování motoru + celkový průběh MK

u tipa - rozjezdit ho do konce roku a jestli se prolomí 180koňová hranice.. to uvidíme...

Uživatelský avatar
ciky
donate
donate
Příspěvky: 692
Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
Bydliště: Proboštov
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat tipo & fiat coupe

Příspěvek od ciky » 23 črc 2011, 21:23

no doprdele hezky :dobry :dobry :dobry :dobry
viva´la QUATTRO

Odpovědět