Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
- Hasis
- Zkušený
- Příspěvky: 669
- Registrován: 20 kvě 2008, 09:14
- Bydliště: Sedlnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
dival jsem se, ze tam mate i nejakeho peugeota....k nemu nejake rady jste ochotni poskytnout:)
VéTéeS Powa
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Ahoj, mám pořád cíl Alfu udržovat jako perspektivního youngtimera, vesměs všechny změny co jsou oproti serii jsou vratný.nellospeed píše:Zdar, jezdíme s 75-kou vytrvalostní okruhy a spoustu speciálních věcí si na auto vyrábíme. Nevím jestli by se ti třeba něco nehodilo. Mám něco na svých stránkách tak můžeš mrknout. Hlavně máme tak nějak zmapováno co jak funguje.
Zajímá mě ale i tak pár věcí:
zadní brzdy- U vás koukám jinej třmen, kotouč hádám Zagato, uložení stále u převodovky?
přední náprava- zůstali jste u systému torzka- tlumič, nebo torzka fuč a pružina tlumič? Foto co tam je jsou jen čistě ramena. Stabl hádám RSR? Pokud jste zůstali u torzní tyče, jak jste snižovali? V serii dolů= měkkčí
Odklony předních kol- Alfa uváděla podložky mezi spodní rameno/kastli. U lichoběžníkové nápravy mi ani jinak, kromě excentru, nenapadá.
Zadní nápravu a její odklon naříznout a zalomit už jsem viděl na AlfaBB, u mě to asi nemá smysl na auta na víkendy a normální silnice. Centrální silent předpokládám unibal, to samý přímovod, že?
Koukal jsem že motáte i svody, u TSka jsou litina a rádi praskaj(můj případ) a za druhý vedou těsně kolem silentu motoru a ten tím děsně trpí. Když omotám termopáskou litinu, půjde do pryč. Máš nějakou finanční představu?
Jinak mi teď už nic nenapadá, i tak je toho dost
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
-
- Lehce pokročilý
- Příspěvky: 13
- Registrován: 03 pro 2009, 11:47
- Bydliště: Manerov (Vyškov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Zdar, brzdy jsme použili postupně asi ve třech evolucích. Kotouče jsou tam nakonec všechny čtyři plovoucí speciální Bremba a k tomu odpovídající průměry brzdičů. Auto je z nějakých důvodů na 15-kolech tak jsou vepředu kotouče relativně na okruh menší. Vzadu je problém se světlostí ale je to celkem v pohodě (na okruh) Původně jsme měli problém že brzdy sice bezproblémů brzdily, ale bylo nutný po cca 5-7h měnit desky takže zbytečná zastávka v boxu. Teď dáme i 12hodin a desky neměníme. Alfa je ve třídě s bmw m3 takže jsme se snažili auto vychytat ve všech možných částech jelikož máme handicap pouze cca 220k (3.0 V6), ale i stímto jsme za určitých okolností schopni umístění. Auto je teda technicky na hraně takže po závodech děláme mimo motoru vpodstatě celkovou kontrolu a repas. Na další sezónu chystáme projekt měl by se tam dávat jiný motor V6 a dvě turbíny, celé naladit s jinou řídící jednotkou. Na přední nápravě jsme taky postupně laborovali a teď je tam tlumič pružina přez unibal bez torzek, spodní rameno originál, horní rameno naše veliká speciálka kompletní rameno z lehkého materiálu (certal). Celé je to zhora uložené v rámu. což se ukázalo jako hodně důležité jelikož se auto s brzdama zase s nějakým výkonem a zatížením začalo tak jako žvejkat a tak jako přivlňovat:-) Tak se to muselo přizpůsobit. Ty příklony (vždycky se bere že se přiklání horní část kola ke karoserii, odklon je tedy zase naopak) máme ruzně podle sucho mokro od 2-3 stup'nů. Vzadu je to tak, unibali, unibali. Ale nic nepraská nic se netrhá. Ještě je tam pak pár dalších věcí, spousta odlehčení lepšího uložení, duralový setrvačník, speciální duralový tisícihran na H-D spojce, odlehčený převody aby se lépe řadilo, atd. Výfukové soustavy navrhuju a vyrábim, kamoš má stejnýho dvoulitra a svody taky chce tak to by nebyl problém. Má to na obyčejný ježdění a semtam jak mu rodina dovolí tak se rekreačně sveze na amaterských závodech do vrchu, tak už jsem ho posledně káral jaktože mi ještě nedal alfu do dílny na pořádnou výfukovou soustavu:-) Část výfuku zvaná svody se pohybuje okolo 6500-7000kč je to v závislosti na typu spojení potrubí, složitostech při výrobě, povrchové úpravy (keramika/chrom) atd. Může být i z nerezu tam je to cca od 12000kč (je to všechno specielní zakázková výroba namíru takže pokud to v číně sekají jako bťa cvičky a nestarají se co vyrábí jsou holt někde jinde). Společné potrubí cca 4500kč. Na povrchy používám v případě železa spec. ověřenou receptůru keramického povrchu, je levnej a odolnej kamenům i vodě a má takovou šedivou barvu takže je i opticky stálý.
-
- Lehce pokročilý
- Příspěvky: 13
- Registrován: 03 pro 2009, 11:47
- Bydliště: Manerov (Vyškov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Toho peugeota 205 jsem dělal jenom klec , byla tehdy řeč že by se postupně řešili i další věci ale pak auto ani na závody moc nejezdilo tak nevím jak to dopadlo. Pak jsem jednou dělal ty turbo svody na 405 ale auto bylo taková obyčejnější civilka.
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Díky za vyčerpávající odpověď.
Tvůj setup bude na okruh parádní, bohužel pro mě je to už trochu extrem. Zůstanu u powerflexu, centrální silent zadní nápravy unibal. Zadní brzdy jsem chtěl řešit kotoučem ze Zagata a duralový mezikus na třmen. Myslím že to na občasný závod do vrchu a víkendové ježdění bohatě stačí, auto nebude dostávat takovou zátěž jako vaše. Přední nápravu jsem čekal, pro mě zase nepoužitelné kvůli tomu že nechci vyztužovat kastli a ta v sérii není dělalaná na přenesení síly od pružiny.
Poslední velká bolest tohodle auta- převodovka. Koukal jsem že máte na ní olejový chladič, pro mě opět asi zbytečnost. Jak máte řešený uložení? Tady je celkem dost slabý místo, vytrhává se, pak to odnáší synchrony. To určitě znáš sám dobře. Mě teď čeká seskládat ze dvou převodovek jednu, silenty mám všechny nový, ale nerad bych byl po roce tam kde jsem teď. Tj dvojku i nahoru přes meziplyn o podřazování nemluvě
S výfukem se ozvu, koukal jsem na tvé práce. Cena vyhovující. Jen časový horizont je jaro, nějak nemám moc čas na autě dělat, předpokládám že nejlepší je auto přistavit, protože co kus to originál
Tvůj setup bude na okruh parádní, bohužel pro mě je to už trochu extrem. Zůstanu u powerflexu, centrální silent zadní nápravy unibal. Zadní brzdy jsem chtěl řešit kotoučem ze Zagata a duralový mezikus na třmen. Myslím že to na občasný závod do vrchu a víkendové ježdění bohatě stačí, auto nebude dostávat takovou zátěž jako vaše. Přední nápravu jsem čekal, pro mě zase nepoužitelné kvůli tomu že nechci vyztužovat kastli a ta v sérii není dělalaná na přenesení síly od pružiny.
Poslední velká bolest tohodle auta- převodovka. Koukal jsem že máte na ní olejový chladič, pro mě opět asi zbytečnost. Jak máte řešený uložení? Tady je celkem dost slabý místo, vytrhává se, pak to odnáší synchrony. To určitě znáš sám dobře. Mě teď čeká seskládat ze dvou převodovek jednu, silenty mám všechny nový, ale nerad bych byl po roce tam kde jsem teď. Tj dvojku i nahoru přes meziplyn o podřazování nemluvě
S výfukem se ozvu, koukal jsem na tvé práce. Cena vyhovující. Jen časový horizont je jaro, nějak nemám moc čas na autě dělat, předpokládám že nejlepší je auto přistavit, protože co kus to originál
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
- Aladin
- Pokročilý
- Příspěvky: 197
- Registrován: 31 srp 2009, 15:46
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
taky se vmísím... Nellospeed mohu opravdu doporučit... taky od něj mám výfuk , tak kdyžtak koukněte ke mě 
http://www.racingforum.cz/viewtopic.php ... 16&start=0

http://www.racingforum.cz/viewtopic.php ... 16&start=0
-
- Lehce pokročilý
- Příspěvky: 13
- Registrován: 03 pro 2009, 11:47
- Bydliště: Manerov (Vyškov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
zdar, je mi to jasný, píšu to tak jako výměnu informací. Převodovku máme uloženou standartně. To jsme neshledali jako nevihovující, jenom ty spodní silentbloky jsou tvrdší. V almaře je samosvor tak to nám zpočátku dělalo obrovský problémy. Olej se po pár kolech ohřál nad 150st celsia a po závodě jsme z útrob vypouštěli nějakou zvláštní toxickou kapalinu. Na ten výfuk by potom bylo úplně nejlepší vozidlo pokud by to nešlo tak není problém od kamoša pučit alfu a udělám to podle jeho vozidla.
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Zkoušeli jste při vývoji taky něco s torzkama než jste je zavrhli? Nejelegantnější řešení je "závodní" torzka, ale cenově je to totální průser. Zkoušel jsem i poptat výrobu, bohužel jsem narazil na to že nikdo nemá materiál.
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
-
- Lehce pokročilý
- Příspěvky: 13
- Registrován: 03 pro 2009, 11:47
- Bydliště: Manerov (Vyškov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Od úplnýho začátku jsme je odmontovali. Ten tlumič s pružinou jsme používali i když nebyla kastle vepředu vyztužená. bylo to tam uložený jenom přez dva silenbločky tak jak to mají třeba škodovky100-130. No a jevilo se to tak že na úplným začátku se nic nedělo ale jak se začlo na auto víc a víc tlačit (brno původně 2:50 teď myslím že 2:25), víc brzdit opírat se o kola tak to začlo zlobit. Ne že by to bylo nějak katastrofální ale trochu se vybouloval ten plech co ho svírali silenbloky. Osobně bych řekl že problém není ani tak v tom že by to bylo za hranicí tuhosti kastle ale dělalo tam bordel to horní rameno skrz nějž vedla ta pružina. Bylo to tam dost natěsno takže se to o sebe opíralo a dřelo takže se ty síly někam museli vymáčknout. I to byl důvod proč jsem si vyrobili jiný ramena aby tam došlo k lepší průchodnosti pružiny. Ty torzky si myslím by měli být z materiálu stelnýho jako je stabilizátor tzn. nějaká pružinovina. Problém by podle mě spíš mohl být ve vyrobení toho tisícihranu (jestli mě paměť neklame tak to myslím v ramenech bylo na tisícihran). Jinak tady v prostějově se vyrábí stabilizátory a celkem hojně jsem jich na škodovky již prodal, než vznikli nějaký divný tahanice kdo bude co a za kolik distribuovat.
Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik
Zkoušel jsem pár firem, Je to pružinová ocel, vesměs to a samý co je na stablu. Tisícihran problém není, problém byl sehnat průměr tyčoviny. Aspoň tak mi to vysvětlila paní z pružinárky v plzeňský škodovce...
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...