Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

aneb téma o našich vozech...účelem je členům přiblížit a představit svůj vůz, závodní projekt, nebo klidně pracovní přibližovadlo

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

nellospeed
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 13
Registrován: 03 pro 2009, 11:47
Bydliště: Manerov (Vyškov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od nellospeed » 10 pro 2009, 15:59

ty stabilizátory co se vyráběli na škodovky v PV tak měli průměry 18,19,20,21,22,23

Sycak
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 čer 2010, 14:16

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od Sycak » 28 čer 2010, 14:55

Zdarec,
jak jsi daleko s autem? Přidám pár vlastních zkušeností. Stran podvozku, vzhledem k tomu, že tam nemáš klec, bych se vykašlal na všechny unibaly a klidně i na Powerflex. Pokud jsou sériové silentbloky v dokonalém stavu = nové, není co řešit. Ušetřené peníze můžeš lépe investovat do tlumičů Bilstein B6 a do výfukového potrubí. Snad jen vpředu u horního ramene a vzpěry bych použil Powerflex. Výrazně tvrdší pružiny rozhodně nedoporučuji, na horší silnici to bude odskakovat.Torzní tyče lze použít z 3,0 V6, které jsou myslím o 2 mm silnější. S výrobou bych byl opatrný, "torzky" jsou předepjaté a nelze například prohodit levou za pravou. Pozor taky na přílišné snižování, kinematika přední nápravy tomu není nakloněna a navíc to pak všude mlátí spodkem. Když provedeš snížení o nějakých 20 až 30 mm, všechny silentbloky vyměníš za nové a hlavně namontuješ tlumiče Bilstein B6 (to třikrát podtrhuju, rozhodně nekupuj Koni !!!), garantuji Ti, že budeš nadšen. Můžeš si pak ještě pohrát s jemným doladěním (přetáčivé/nedotáčivé) výměnou stabilizátorů, které lze sehnat v různých průměrech z jiných variant tohoto vozu.

Uživatelský avatar
hondzik
donate
donate
Příspěvky: 329
Registrován: 19 kvě 2008, 21:42
Bydliště: Plzeň

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od hondzik » 29 čer 2010, 06:19

vesměs auto 2 roky stálo, věnoval jsem se přítelkyni. Ta už není, takže pomalu zase něco dělám...

Powerflex mám nakoupený na celý auto, chvilku jsem přemýšlel nad celým kitem RSRacing, ale přecijen vypláznout 60t za podvozek už je dost. Bilsteiny doporučuje hodně lidí, chápu, přecijen je to o 15 let novější tlumič než koni

Pak je tu možnost Avo nebo komplet Spax. Ale je to sázka do loterie.
Ty bilsteiny, je to tuhostně stavitelné?
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...

Sycak
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 čer 2010, 14:16

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od Sycak » 29 čer 2010, 09:34

Powerflex je dobrej a když už ho máš, tak jen dobře. Bilsteiny nastavitelné nejsou a to je jen dobře. V amatérských podmínkách to je schopen naladit možná Loeb, ale i ten by se s tím dost zadrbal. Celkově není dobré, oproti sérii to příliš přitvrzovat a snižovat. Výsledkem je pak auto, které funguje jen za určitých podmínek, většinou na okruhu, a jinde se nesvezeš.

Uživatelský avatar
hondzik
donate
donate
Příspěvky: 329
Registrován: 19 kvě 2008, 21:42
Bydliště: Plzeň

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od hondzik » 30 čer 2010, 06:25

To já jsem zase hračička... A ideální testovací trať mám hned za chalupou, to samý možnost geometrie. Bilsteiny doporučuje dost lidí, ještě šilhám po spaxxu. Tam jde s něčím točit a na to já slyším. Takže asi zase půjdu hlavou proti zdi :mysleni:

Chci funkční auto na horokopcom, na dobrou silnici. Ostatní fakt nejezdím, nebo to nějak přenesu.
Ale děkuju za rady, třeba jednou pochopím že máš pravdu.
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...

Sycak
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 čer 2010, 14:16

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od Sycak » 30 čer 2010, 09:15

Řeknu to ještě jinak. Včera jsem shodou okolností na toto téma mluvil s majitelem 75-ky, o které tady psal "nellospeed". S tím autem jezdí několik sezon vytrvalostní okruhy, takže to znamená hodin a hodin závodů a testování. Říkal, že už jen zjistit správné huštění pneumatik, aby se sjížděly rovnoměrně, byl velký problém. Nastavování tlumičů se jen smál. První potíž je, když máš pocit, že auto je neklidné, poznat, jestli přitvrdit, nebo naopak. S tím mívají problém i zkušení jezdci. Když už se rozhodneš správně, tak kolik vlastně přidat, nebo ubrat? A kolik vpředu a kolik vzadu? Tak třeba 15% vpředu, 10% vzadu. A jak to změříš? Bez potřebného vybavení netrefíš ani stejnou tuhost levé a pravé strany. Celkový výsledek bude na 99 % horší, než sériové nastavení. K tomu si přimysli ještě fakt, že každé přenastavení znamená zvednout auto, tlumiče vyndat, nastavit, namontovat a tak pořád dokola. Je to nesmysl. Lepší je, využít za nepatrný poplatek výsledky práce profíků. Když si pak budeš hrát jen s pneumatikama, se stabilizátorama - ladit si míru přetáčivosti či nedotáčivosti, případně vyvážení účinku předních a zadních brzd, máš zábavu na dlouhou dobu. Nic mi do toho není, jen nerad vidím, když někdo poctivě udělá auto a pak to za spoustu peněz s velkým úsilím zbytečně pokazí. Přece nechceme, aby nás v zatáčkách ponižovaly Fabie HTP a jiné smetí.

Sycak
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 čer 2010, 14:16

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od Sycak » 30 čer 2010, 09:17

A pošli zase nějaké fotk, ať vidíme jak pokračuješ.

Uživatelský avatar
hondzik
donate
donate
Příspěvky: 329
Registrován: 19 kvě 2008, 21:42
Bydliště: Plzeň

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od hondzik » 30 čer 2010, 11:07

Momentálně nijak, řešil jsem rozchod, stěhování, prodej společných věcí... Teď jsem v práci sám, takže časově je to na prd. Někdy v červenci / srpnu si budu brát volno

Třeba Spaxy nebo avo stavíš na cvaknutí kolečkem na těle tlumiče, chápu že koni který musíš zarazit a otáčet tělem není žádná hitparáda. Fakt si vážím že se mi snažíš pomoct, neber to zle, ale půjdu cestou spaxu a budu laborovat. Buď to bude fungovat, nejsem dřevěnej a nastavím si to auto aby mě sedělo do ruky, nebo to fakt nepůjde, budu mít doma 4 kusy železa za pár tisíc a koupím Bilsteiny. Upřímně, tohle auto už mi stálo celkem dost, ještě víc mi asi bude stát a má to být jen a jen zdroj radosti. Nikam nespěchám, zraje to jak víno, dělám si to podle sebe a jestli strávím léto tím že budu laborovat, nevadí mi to. Jsem prostě hračička a klidně pod tím víc proležím, než najezdím. Neber si to prosím nijak zle, už jsem takovej.

Kdysi jsem podobný věci řešil v měřítku 1/10. Taky jsem šel hlavou proti zdi a se zemědělskou technikou nakonec sundaval podvozky o pár let vývojem jinde. Taky šlo koupit X-Raye a neřešit a jezdit, ale prostě mi to baví
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...

Sycak
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 čer 2010, 14:16

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od Sycak » 30 čer 2010, 13:23

Zle si to rozhodně neberu. Konec konců, taky dobře. Aspoň bude nějaká reference na Spaxy, které nemám vyzkoušené.

Uživatelský avatar
hondzik
donate
donate
Příspěvky: 329
Registrován: 19 kvě 2008, 21:42
Bydliště: Plzeň

Re: Alfa Romeo 75 TS by Hondzik

Příspěvek od hondzik » 30 čer 2010, 14:46

Co máš vlastně za motorizaci ty?
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...

Odpovědět