BMW E36 328i coupe, M-packet Avus series
Napsal: 09 čer 2008, 21:20
Takže bych taky rád představil svoje druhé já...
Po předchozím BMW 318iS coupe ( taky E36 r.96 ), celkem ne uplně špatně opravené bouračce na předek se čtyřválcovou "osmnáctistovkou" s výkonem 140koní jsem se rozhodl přejít konečně na kultivovaný šestiválec pro delší cestování...
Po prodeji 318iS následovalo několika měsíční shánění. Kde jinde než v Německu, českých vyhrkotanců jsem se dost bál, lidi tady tý údržbě moc nedají
Moje vize byla 100% v motoru M52, tedy modernějšího s hliníkovým blokem a Vanosem ( Variabliní časování vačkového hřídele ) a to buď 323i ( 2500ccm ), nebo 328i ( 2800ccm ). U 328i mě trochu strašila spotřeba a výše povinného ručení ale tu beru jako ten poslední výdaj za auto co by mě mohl zajímat.
Mělo se jednat o rok 97+, tedy po facelift s pozinkovanou kastlí a zesílenými "A" sloupky kvuli bezpečnosti.
a hlavně NEBOURANÉ auto....
Dále auto v M-packetu a barva ideálně AVUS BLAU. Zároveň tato barva se dělala jen na M-packetová auta které měli vždy M-technik podvozek, tedy snížené pružiny cca o 25mm a Bilstein tlumiče už od výroby
Po 3 měsících hledání se podařilo zamluvit jedno auto v Essenu. Po prohlídce se zdálo všechno ok a jelo se domů.
Konečně jsem si domů vezl svého vysněného mazla a rovnou po 800km zpáteční cestě a ne zrovna pomalé a v dešti se přesvědčil o úspornosti motoru. 8,5l/100km mi přišla velmi přijatelná... ale o tom samo auto není.
Takže jedná se o BMW 328i coupe v M-packetu. r.v. 11/97 a teď má najetých cca 170.000km, což je pro ten motor uplný prd
co mi dělá ještě velkou radost je právě stav nebouraného auta. Veškeré úchytky kabeláže, všechno, ve stavu jako u nového... vše funguje jak má.
řadový šestiválec 2793ccm uložený vpředu podélně
výkon 142kW / 193HP při 5300rpm
Nm: 280 / 3950 rpm
0-100kmh: 7,3s
max. rychlost: 240km/h
váha: 1495kg
pr.spotřeba: 8,5l/100km
barva: AvusBlau metalic
kola: BMW MOTORSPORT 7,5j x 17
plánované úpravy:
- přímé sání s pořádným odstíněním
- sací most z M50 325i s větším průměrem / připraveno k montáži
- kryt pod motor
- plné brembo + desky textar - již brzy
- Mková zrcátka ( možná že ani ne )
- podvozek Billstein B6 / připraveno k montáži
- pneu Continental SportContact 2 / připraveno k montáži
- možná někdy decentní folie na okna ( žádna mafie )
provedený tuning:
- leštěná ALU
- loketní opěrka z ///M3
- velké BC ( BoardComputer )
- Radio BMW BUSINESS CD
- konusový vzduchový filtr bez odstínění - nárust -10 až + 3 koně
- nový palivový filtr
- nové svíčky, klasika NGK
- nové silentbloky motoru a převodovky
- vyčištění volnoběžného ventilu
- chromové koncovky výfuku
- samosvorný diferenciál s originálním poměrem 2,93
- X-Brace
To auto mi dělá neskutečnou radost. Ve všech směrech... jízdní vlastnosti, dílčí zpracování, můžu v něm stát v zácpě a stejně se z něj raduju...






Po předchozím BMW 318iS coupe ( taky E36 r.96 ), celkem ne uplně špatně opravené bouračce na předek se čtyřválcovou "osmnáctistovkou" s výkonem 140koní jsem se rozhodl přejít konečně na kultivovaný šestiválec pro delší cestování...
Po prodeji 318iS následovalo několika měsíční shánění. Kde jinde než v Německu, českých vyhrkotanců jsem se dost bál, lidi tady tý údržbě moc nedají

Moje vize byla 100% v motoru M52, tedy modernějšího s hliníkovým blokem a Vanosem ( Variabliní časování vačkového hřídele ) a to buď 323i ( 2500ccm ), nebo 328i ( 2800ccm ). U 328i mě trochu strašila spotřeba a výše povinného ručení ale tu beru jako ten poslední výdaj za auto co by mě mohl zajímat.
Mělo se jednat o rok 97+, tedy po facelift s pozinkovanou kastlí a zesílenými "A" sloupky kvuli bezpečnosti.
a hlavně NEBOURANÉ auto....
Dále auto v M-packetu a barva ideálně AVUS BLAU. Zároveň tato barva se dělala jen na M-packetová auta které měli vždy M-technik podvozek, tedy snížené pružiny cca o 25mm a Bilstein tlumiče už od výroby
Po 3 měsících hledání se podařilo zamluvit jedno auto v Essenu. Po prohlídce se zdálo všechno ok a jelo se domů.
Konečně jsem si domů vezl svého vysněného mazla a rovnou po 800km zpáteční cestě a ne zrovna pomalé a v dešti se přesvědčil o úspornosti motoru. 8,5l/100km mi přišla velmi přijatelná... ale o tom samo auto není.

Takže jedná se o BMW 328i coupe v M-packetu. r.v. 11/97 a teď má najetých cca 170.000km, což je pro ten motor uplný prd

co mi dělá ještě velkou radost je právě stav nebouraného auta. Veškeré úchytky kabeláže, všechno, ve stavu jako u nového... vše funguje jak má.
řadový šestiválec 2793ccm uložený vpředu podélně
výkon 142kW / 193HP při 5300rpm
Nm: 280 / 3950 rpm
0-100kmh: 7,3s
max. rychlost: 240km/h
váha: 1495kg
pr.spotřeba: 8,5l/100km
barva: AvusBlau metalic
kola: BMW MOTORSPORT 7,5j x 17
plánované úpravy:
- přímé sání s pořádným odstíněním
- sací most z M50 325i s větším průměrem / připraveno k montáži
- kryt pod motor
- plné brembo + desky textar - již brzy
- Mková zrcátka ( možná že ani ne )
- podvozek Billstein B6 / připraveno k montáži
- pneu Continental SportContact 2 / připraveno k montáži
- možná někdy decentní folie na okna ( žádna mafie )
provedený tuning:
- leštěná ALU
- loketní opěrka z ///M3
- velké BC ( BoardComputer )
- Radio BMW BUSINESS CD
- konusový vzduchový filtr bez odstínění - nárust -10 až + 3 koně

- nový palivový filtr
- nové svíčky, klasika NGK
- nové silentbloky motoru a převodovky
- vyčištění volnoběžného ventilu
- chromové koncovky výfuku
- samosvorný diferenciál s originálním poměrem 2,93
- X-Brace
To auto mi dělá neskutečnou radost. Ve všech směrech... jízdní vlastnosti, dílčí zpracování, můžu v něm stát v zácpě a stejně se z něj raduju...






