Stránka 1 z 2

Škoda 130L/A

Napsal: 01 črc 2008, 14:29
od vlk1
tak já sem taky něco přidám,bude to Škoda 130L/A podle předpisů pro bejvalou třídu V3 v poháru,tedy s větším stupněm úprav než dovoluje homologace,v podstatě to bude skoro L/R jen s jiným motorem a zadní nápravou

původní stav

Obrázek

oškrabal se asfalt

Obrázek

nechal se vevařit rám

Obrázek

a přes zimu se dávaly dohromady ruzný věci

Obrázek

poloosy před

Obrázek

poloosy po

Obrázek

pedálovka s vahadlem

Obrázek

podvozek ještě venku

Obrázek

palubka

Obrázek

voda a topení

Obrázek

hliníkový potahy dveří

Obrázek

kola

Obrázek

a nakonec současnej stav

Obrázek

když se zadaří tak to letos pojede :-D

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 01 črc 2008, 15:02
od Tiger.s
:shock: Nádhera .:Co bude za motor? 136ka?

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 01 črc 2008, 19:32
od ciky
fakt nádhera nemám slov.....taky se ptám co motor...úprava orig nebo nějakej výkonější bastl?????

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 01 črc 2008, 20:17
od Benda
jj moc pekny, sam jsem zazil upravu a opravu auta. Kdyz se vsechno cisti vyvaruje a znovu strika barvou. Ovsem ja tohle delal na aute s novejsim datem vyroby. Zde bylo vse asi tezsi. Moc pekna prace!! Na co bude auto urceno?? Asi rally ze?

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 01 črc 2008, 20:19
od Speedy
Nedá se nic jiného než chválit. Opravdu moc pěkná čistá práce. Přidám se zde do řady čekatelů na další info :-) hlavně o motoru

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 01 črc 2008, 23:59
od lális
kráááása.....držím palečky

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 02 črc 2008, 08:27
od vlk1
tak se budu snažit odpovědět položené dotazy :D

- auto bude jen na rallye,na okruh nebo něco jinýho to nebude mít podvozkově ani výkonově

- překopávání bylo relativně v pohodě (co se týče rezu atd.) jelikož to bylo auto vytažený v Českých Budějovicích z garáže,mělo najeto 70 tisic a v zimě to nebylo nikdy venku,takže hromada ušetřený práce

tak a ted ten motor:
- základ klasickej blok 130,hlava pětikanál ,velký ventily ,tvrdý sedla,tvrdý pružiny,velké kanály,upravený spalovací prostor (celý se to přebrušuje z nový stopětkový hlavy)

-tvrdá klika a ojnice,odlehčený setrvák a řemenice
- písty Fa 136 (T čka jsme zavrhli z duvodu malý životnosti a v podstatě nulovýho přínosu)
-vačka 304/300
-olej chladič
-karbec weber 40 DCOE se sanim přes hlavu
-výfuk svody 3 do 1,příčnej tlumič

kolik to bude mít výkonově se zjistí až se odbrzdí,ale někam na hranici 90 koní by se to mohlo dostat

ted k brzdám:

- dva nezávislé brzdové válečky Girling propojený vahadlem
- přední kotouče Brembo větraný průměr 247,čtyřpístkový třmen
- zadní kotouče,převlečný dle homologace,průměr 260 ,čtyřpístky,dva provozní brzda,dva ruční hydraulicka

jinak všechny rozvody jsou tahaný vnitřkem,okna budou zasklený makrolonem tl.5 mm,nádrž v kufru s benzinovou pumpou Facet

převodovka je 5 kvalt skládaný,zatím se stálým převodem 4,22,máme na ozkoušení i jednu se sp 4,5 a špérou,ale finální rozhodnutí padne až podle toho jakse to bude chovat

celý auto je stavěný podle řádu a předpisů pro pohár ČR v rally ,takže v budoucnu bysme to chtěli postavit na sportovní průkaz

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 02 črc 2008, 19:52
od GTI TDI
paráda, držím palce ;) ty poloosy máš origo ze škodule? co jsem slyšel tak toho moc nevydržej, už jsem toho o nich dost slyšel. Třeba jeden známej měl škoduli, a měl ji nějak jen lehce poladěnou (ale asi ne moc, bylo to ještě za totáče a těch možností nebyla zrovna přemíra), a chtěl odgumovat na nějakým semaforu, dal plnej, pustil spojku, a PRÁSK, a stál na místě, poloosa šla do kytek :-D

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 03 črc 2008, 08:17
od vlk1
poloosy jsou origo Lobro,který se dávaly asi 10 měsíců v roce 1981 na škodu garde,pak to zrušili nejspíš proto že kapitalistickej výrobek nemá na socialistickym voze co dělat :D a nahradili je tripoidama VEB Zwickau,stejnej systém jako má ted třeba fáčko,

výhoda Lobro homokloubů je v tom ,že jsou stejnoběžný,tedy se u nich neřeší pozice,podle toho se našroubujou unašeče tak fungujou,dál oproti klasickym tripoidům jsou na škoduli dost předimenzovaný viz fotka,pruměr hřídele i velikost koulí,lámaní se nebojím ,v podstatě stejný klouby akorát s delší hřídelí se používaly na dvoulitrovou dieselovou Alfu 33

Obrázek

co se týče lámaní poloos tak škodovka používala dva systémy,dříve tzv. mokrý poloosy,kde byla na zadní nápravě trubka,v níž byla vložená poloosa ,která používala k spojení s diferákem dva kameny na čepu na konci poloosy,celý to bylo spojený se skříní a plný oleje,odtud název mokrá,tady se stávalo ,že občas ten čep co drží kameny nevydržel

další byly tzv.suché,což jsou Lobra a tripoidy,ty co vim se nelamaly,ale Lobro oproti tripoidu ma jednu velkou výhodu,že dovoluje i pohyb po horizontalni ose .třeba při velkym odklonu při řezaní zatáček,u tripoidů při tomhle docházelo k vytážení z převodovky

Re: Škoda 130L/A

Napsal: 03 črc 2008, 08:25
od hondzik
vyčerpávající, ale naprosto přesný. Mokrý poloosy se střihaj a tripoid když je auto na zemi a ještě dostane za uši vylítne ven z kisny. Tohle by mělo vydržet bezproblémů.

Jinak tohle auto 100% a ty dveře je dobrý porno. Chtěl jsem dělat to samý, jen místo hliníku narvat kevlar....