Ford Fiesta ST 150

aneb téma o našich vozech...účelem je členům přiblížit a představit svůj vůz, závodní projekt, nebo klidně pracovní přibližovadlo

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

Uživatelský avatar
v3jc3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 22
Registrován: 27 bře 2009, 09:05
Kontaktovat uživatele:

Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od v3jc3 » 27 bře 2009, 10:30

Ford Fiesta ST
skvěle vyladěný podvozek, přesné řízení a řazení, dobré brzdy a dostatečně výkonný motor. Není nejrychlejší, ale patří mezi nejzábavnější hot-hatch. ST bodykit, modrá barva a pruhy přes karoserii z ní dělají neokoukané, zajímavé a těžko přehlédnutelné auto.

Technické informace udávané výrobcem
Motor
• Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V uložený vpředu napříč před přední nápravou • Objem: 1999 ccm (vrtání 86, zdvih 86 mm) • Kompresní poměr 10,8:1 • Největší výkon: 110 kW (150 koní) při 6000 ot./min • Největší točivý moment: 190 Nm při 4500 ot./min • Převodovka: pětistupňová manuální • Palivo: natural 95 • Palivová nádrž: 45 l
Provozní vlastnosti
• Max. rychlost: 208 km/h • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s • Spotřeba paliva (l/100 km): o Město: 10,4 o Mimo město: 5,7 o Kombinovaná: 7,4 • Emise CO2 (g/km): 179 (Euro 4)
Reálné zrychlení
zrychlení 8,4 s se mi při ověření tohoto údaje podařilo překonat, průměr jsem měl 7,9 s. Na internetu jsem četl/viděl videa kde bylo zrychlní 7,3 s se sériovým vozem. Než zrychlení z 0 na 100 je lepší pružné zrychlení, kde motor ochotně zrychluje z jakýchkoliv otáček, nad 4000 rpm, je zatach podstatně silnější.
Reálná spotřeba
průměr 9,3l spotřeba i s "zbytečnými" projížkami a jízdami na okruhu.
Více info o spotřebě zde:http://www.spritmonitor.de/en/detail/312336.html
Podvozek
• Přední náprava: nezávislé zavěšení kol na vzpěrách MacPherson s lichoběžníkovými rameny upevněnými na nápravnici, příčný zkrutný stabilizátor • Zadní náprava: náprava se šikmými rameny, zkrutnou tyčí a vinutými pružinami • Rozměr kol: 7Jx17 • Rozměr pneumatik: 205/40 R17
Hmotnosti
• Pohotovostní hmotnost: 1137 kg • Užitečná hmotnost: 453 kg
Vnější rozměry
• Délka: 3921 mm • Šířka: 1683 mm • Výška: 1468 mm • Rozvor náprav: 2468 mm • Rozchod vpředu/vzadu: 1478/1444 mm
Vnitřní rozměry
• Základní objem zavazadlového prostoru: 268 l • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 945 l

Jak Fiesta ST jezdí?
Jízdní vlastnosti jsou fantastické, není to dáno jen motorem, ale podvozkem od firmy Eibach, který poslal eSTéčko o 30 mm blíže k vozovce, strmé řízení, přesné, krátké dráhy řazení, tuhý posilovač, 17“ kola, která jsou výrazně do A s širokými pneumatikami Pirelli P Zero Nero 205/40 o rozměru 205/40 (původně na autě byli Uniroyal Rain Sport 1 stejného rozměru v předu a v zadu 215/40, nevím co vedlo bývalého majitele k použití širších zadních pneu), pneumatiky se rády zakusují do kvalitního asfaltu, kterého na našich silnicích bohužel mnoho není, problémem je na nekvalitních silnících při vyšších rychlostech s lehkou zádí vozu. Příčné nerovnosti jsou utrpení pro auto u řidče, podélné jsou bez problémů. Na okruhu sedí jako přibitá! Chování v zatáčkách je neutrální, automobil zůstává až neuvěřitelně klidný. Tak zkoušíte víc a víc a když proletíte hodně prudkou zatáčkou pod plynem má tendenci k nedotáčivosti, ale stačí uvolnit plynový pedál a Fiesta se začne přetáčet, přetáčivý smyk je čitelný a krásně kontrolovatelný plynem, pak při výjezdu ze zatáčky dáte opět "plnej" auto se srovná a nemá žádné problémy s trakcí. Posilovač řízení vůbec není přeposilovaný, auto v žádném případě nejde řídit malíčkem, někdy ani jednou rukou, řízení je velmi komunikativní, vždy vím co si můžu dovolit. Cítíte každou zatáčku, na druhou stranu i díru. ESP funguje dobře, ale jen na kvalitní silnici, možná to zní divně, ale na nekvalitním povrchu zasahuje častěji a příliš brzy na trvá dlouho než vypne. V případě potřeby jej lze vypnout. Na mokru nebo sněhu je ESP příjemným pomocníkem.

Obrázek
aktuální vzhled (oproti originálu jen bílá kola)
Obrázek
Obrázek
jedna z prvních fotek
Obrázek
kola téměř v rozích karoserie, přední náprava výrazně do A = skvělá ovladatelnost a stabilita
Obrázek
velice oblíbená značka ;)
Obrázek
V Alpách se jezdilo krásně
Obrázek
Obrázek
s fóliemi i na předních oknech
Obrázek
zde se skrývá 150 koní
Obrázek
Zvuk se bezvadně se hodí k charekteru auta. V nízkých otáčkách duní, pak se mění v řev, při ubrání plynu a podřazování krásně bublá.
Obrázek
Na uvítaní po otevření dveří
Obrázek
Recaro je samo o sobě záruka kvality, v zatáčkách mají dobré boční vedení, na delší cesty jsou také pohodlná. Jediné mínus je nastavení výžky sedadel, i v nejnižší poloze jsou stále dost vysoko.
Obrázek
ani 500km v kuse neunaví
Obrázek
Super pedály, jen jsou daleko od sebe a plyn je níž než ostatní pedály, na meziplyny to ideální není
Obrázek
Budíky a palubka by mohal být sportovnější
Obrázek
Takhle to vidím já, jen ručičky se většinou pohybují v pravých půlkách
Obrázek
Volatn obšitý kůží s logem ST - drží se skvěle
Obrázek
ADM Most v lepší společnosti
Obrázek
rychle z boxů a hurá na trať
Obrázek
Na trati, pršelo zábava byla :-D
Obrázek
Obrázek

A Passion For Power

Díky populárnosti Fiesty ST ve Velké Británii existuje pár renomovanách firem který se zabývají modifikacema Fiest (Mountune Racing, PumaSpeed, Superchips), ať už exteriéru, interiéru nebo motoru, vzhledem k tomu, že se mi Fiesta nejvíce líbí, tak jak je, žádné úpravy exteriéru se konat nebudou. Z Fiesty bych chtěl udělat ještě zábavnější, rychlejší, agilnější auto se kterým si budu moc ještě víc užívat na okreskách a občas na okruhu. Ale aby zůstalo na RZ a nebyl ohodně snížen komfort.

PROVEDENÉ ÚPRAVY
• vyměněn sériový tlumič výfuku za Remus (koupeno už s ním)
• přední světla pocházejí z faceliftované Fiesty (koupeno už s nimi)
• ztmavení přeních oken
• vyměněna hlavice řadící páky a manžety (oboje Momo)
• rozpěrná tyč do motoru E-Tech (1.2 kg)
• komplet vyměněny brzdy, předek: kotouče z rally Fiesty třídy N (jediné co sem sehnal s origo velikostí), sportovní destičky Galfer, zadek: kotouče Brembo a desky Gulfer, pancéřové hadice Goodridge, brzdová kapalina Ferodo DOT 5.1, třmeny nabarveny na modro
• renovace kol a nakonec nastříkány na bílou barvu s perleťovým efektem a na nich nové pneu Pirelli P Zero Nero 205/40
• svíčky Denso Iridium High Power Spark Plugs Duratec-HE
Naposledy upravil(a) v3jc3 dne 16 črc 2011, 15:54, celkem upraveno 6 x.

tsin
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 432
Registrován: 16 lis 2008, 21:56
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od tsin » 27 bře 2009, 12:34

pekny auticko to by se mi libilo jako mestsky vozitko :)
jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?

Uživatelský avatar
olda77
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 140
Registrován: 10 srp 2008, 09:38

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od olda77 » 27 bře 2009, 17:05

• Po tomto zásahu by se měl výkon pohybovat na hranici 200 koní při 1100 kg
to zni moc dobre---super naradicko.

rsturbo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 45
Registrován: 07 led 2009, 15:52

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od rsturbo » 27 bře 2009, 17:30

.jj,krásný autí :dobry už v základu jsi snim člověk více užije :driver .jo ten samosvor schvaluji to auto bude zas nikde jinde.jinak jak píši já osobně jsem stim byl velice překvapen taková motokára do provozu :dobry

Uživatelský avatar
v3jc3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 22
Registrován: 27 bře 2009, 09:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od v3jc3 » 27 bře 2009, 19:13

olda77: ono už v sérii je to super mini auto, jen na rovinkách chybí výkon, tak mu ho chci dopřát =)

rsturbo: Máš ty, nebo někdo zkušenosti s tím samosvorem? Nejvíc mě zajímá náročnost instalace a chování auta potom. Kamarád co ho instaloval do CTR + další úpravy, tak mu to teď hodně tahá volant a to bych samozřejmně nechtěl. Díky

Uživatelský avatar
ciky
donate
donate
Příspěvky: 692
Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
Bydliště: Proboštov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od ciky » 27 bře 2009, 22:32

Ty fiesty maj prostě neco do sebe....a s tím taháním volantu mi to přijde docela logické....samosvor je samosvor
viva´la QUATTRO

rsturbo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 45
Registrován: 07 led 2009, 15:52

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od rsturbo » 28 bře 2009, 10:27

osobně stim zkušenost nemám ve fiestě ST,ale stim samosvorem věřtomu žeto auto bude zas nikde jinde :radost .osobně bych doporučil samosvor od firmy QUAIFE,tahle firma dělá třeba pro RS FOCUS už v serii samosvor,a to platí i pro RS FOCUS 2GENERACE.jinak jsi myslím že jeto záležitost (cca 20 až 30tisíc kč dle kurzu).jinak více info tak tuším že jsou dodavatele firmy QUAIFE je firma MK-RACING.potvrzuji taktéž co píše CIKY .stou fiestou jse mi líbyly mně osobně technický pasáže(myslím tratě :driver )jinak moc přeju at ti autí funguje k plní spokojenosti :radost :radost :radost .

Uživatelský avatar
v3jc3
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 22
Registrován: 27 bře 2009, 09:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od v3jc3 » 28 bře 2009, 10:57

Ten samosrov je od firmy Quaife za cca 17.000,- druhý možný je od firmy KAAZ, kterou vůbec neznám a ještě je o cca 1/3 dražší. Vím, že je ve Focusech RS, tahaní za volant je logické, ale u toho CTR, to tahalo hrozně moc, nebo mě to tak přišlo, asi se budu muset projet i v jiném autě se samosvorem. Zatím jsem nezjištoval moc informaci, teď je pro mě aktuálnější nárůst výkonu, který Fiestě chybí na rovinkách. Ten samosvor je zatím pro mě nejméně podstatný, protože auto nemá takový výkon aby ho potřebovalo.

Speedy
RF level 5
RF level 5
Příspěvky: 1239
Registrován: 15 kvě 2008, 20:30
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od Speedy » 28 bře 2009, 17:03

Parádně sepsáno a hodně dobře nafoceno... a teď si du pročíst co vše tam máš :-) krásnej kousek
Mitsubishu Lancer EVO VIII - 360PS

historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06

Ricci9
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 61
Registrován: 06 črc 2008, 17:48

Re: Ford Fiesta ST 150

Příspěvek od Ricci9 » 29 bře 2009, 23:50

Moc krásné autíčko a jestly dosáhne těh upav co tu vypisuješ tak to bude moc pěkná raketa. Jinak já mám samosvor, je sice pravda že to při akceleraci tahá do strany, ale jinak se auto chová uplně jinak než se stendartním difem, rozjezdy a zatáčky to je prostě se samosvorem paráda. Jen chvíly trvá než si na to člověk zvykne.

Odpovědět