skvěle vyladěný podvozek, přesné řízení a řazení, dobré brzdy a dostatečně výkonný motor. Není nejrychlejší, ale patří mezi nejzábavnější hot-hatch. ST bodykit, modrá barva a pruhy přes karoserii z ní dělají neokoukané, zajímavé a těžko přehlédnutelné auto.
Technické informace udávané výrobcem
Motor
• Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V uložený vpředu napříč před přední nápravou • Objem: 1999 ccm (vrtání 86, zdvih 86 mm) • Kompresní poměr 10,8:1 • Největší výkon: 110 kW (150 koní) při 6000 ot./min • Největší točivý moment: 190 Nm při 4500 ot./min • Převodovka: pětistupňová manuální • Palivo: natural 95 • Palivová nádrž: 45 l
Provozní vlastnosti
• Max. rychlost: 208 km/h • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s • Spotřeba paliva (l/100 km): o Město: 10,4 o Mimo město: 5,7 o Kombinovaná: 7,4 • Emise CO2 (g/km): 179 (Euro 4)
Reálné zrychlení
zrychlení 8,4 s se mi při ověření tohoto údaje podařilo překonat, průměr jsem měl 7,9 s. Na internetu jsem četl/viděl videa kde bylo zrychlní 7,3 s se sériovým vozem. Než zrychlení z 0 na 100 je lepší pružné zrychlení, kde motor ochotně zrychluje z jakýchkoliv otáček, nad 4000 rpm, je zatach podstatně silnější.
Reálná spotřeba
průměr 9,3l spotřeba i s "zbytečnými" projížkami a jízdami na okruhu.
Více info o spotřebě zde:http://www.spritmonitor.de/en/detail/312336.html
Podvozek
• Přední náprava: nezávislé zavěšení kol na vzpěrách MacPherson s lichoběžníkovými rameny upevněnými na nápravnici, příčný zkrutný stabilizátor • Zadní náprava: náprava se šikmými rameny, zkrutnou tyčí a vinutými pružinami • Rozměr kol: 7Jx17 • Rozměr pneumatik: 205/40 R17
Hmotnosti
• Pohotovostní hmotnost: 1137 kg • Užitečná hmotnost: 453 kg
Vnější rozměry
• Délka: 3921 mm • Šířka: 1683 mm • Výška: 1468 mm • Rozvor náprav: 2468 mm • Rozchod vpředu/vzadu: 1478/1444 mm
Vnitřní rozměry
• Základní objem zavazadlového prostoru: 268 l • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 945 l
Jak Fiesta ST jezdí?
Jízdní vlastnosti jsou fantastické, není to dáno jen motorem, ale podvozkem od firmy Eibach, který poslal eSTéčko o 30 mm blíže k vozovce, strmé řízení, přesné, krátké dráhy řazení, tuhý posilovač, 17“ kola, která jsou výrazně do A s širokými pneumatikami Pirelli P Zero Nero 205/40 o rozměru 205/40 (původně na autě byli Uniroyal Rain Sport 1 stejného rozměru v předu a v zadu 215/40, nevím co vedlo bývalého majitele k použití širších zadních pneu), pneumatiky se rády zakusují do kvalitního asfaltu, kterého na našich silnicích bohužel mnoho není, problémem je na nekvalitních silnících při vyšších rychlostech s lehkou zádí vozu. Příčné nerovnosti jsou utrpení pro auto u řidče, podélné jsou bez problémů. Na okruhu sedí jako přibitá! Chování v zatáčkách je neutrální, automobil zůstává až neuvěřitelně klidný. Tak zkoušíte víc a víc a když proletíte hodně prudkou zatáčkou pod plynem má tendenci k nedotáčivosti, ale stačí uvolnit plynový pedál a Fiesta se začne přetáčet, přetáčivý smyk je čitelný a krásně kontrolovatelný plynem, pak při výjezdu ze zatáčky dáte opět "plnej" auto se srovná a nemá žádné problémy s trakcí. Posilovač řízení vůbec není přeposilovaný, auto v žádném případě nejde řídit malíčkem, někdy ani jednou rukou, řízení je velmi komunikativní, vždy vím co si můžu dovolit. Cítíte každou zatáčku, na druhou stranu i díru. ESP funguje dobře, ale jen na kvalitní silnici, možná to zní divně, ale na nekvalitním povrchu zasahuje častěji a příliš brzy na trvá dlouho než vypne. V případě potřeby jej lze vypnout. Na mokru nebo sněhu je ESP příjemným pomocníkem.

aktuální vzhled (oproti originálu jen bílá kola)


jedna z prvních fotek

kola téměř v rozích karoserie, přední náprava výrazně do A = skvělá ovladatelnost a stabilita

velice oblíbená značka


V Alpách se jezdilo krásně


s fóliemi i na předních oknech

zde se skrývá 150 koní

Zvuk se bezvadně se hodí k charekteru auta. V nízkých otáčkách duní, pak se mění v řev, při ubrání plynu a podřazování krásně bublá.

Na uvítaní po otevření dveří

Recaro je samo o sobě záruka kvality, v zatáčkách mají dobré boční vedení, na delší cesty jsou také pohodlná. Jediné mínus je nastavení výžky sedadel, i v nejnižší poloze jsou stále dost vysoko.

ani 500km v kuse neunaví

Super pedály, jen jsou daleko od sebe a plyn je níž než ostatní pedály, na meziplyny to ideální není

Budíky a palubka by mohal být sportovnější

Takhle to vidím já, jen ručičky se většinou pohybují v pravých půlkách

Volatn obšitý kůží s logem ST - drží se skvěle

ADM Most v lepší společnosti

rychle z boxů a hurá na trať

Na trati, pršelo zábava byla



A Passion For Power
Díky populárnosti Fiesty ST ve Velké Británii existuje pár renomovanách firem který se zabývají modifikacema Fiest (Mountune Racing, PumaSpeed, Superchips), ať už exteriéru, interiéru nebo motoru, vzhledem k tomu, že se mi Fiesta nejvíce líbí, tak jak je, žádné úpravy exteriéru se konat nebudou. Z Fiesty bych chtěl udělat ještě zábavnější, rychlejší, agilnější auto se kterým si budu moc ještě víc užívat na okreskách a občas na okruhu. Ale aby zůstalo na RZ a nebyl ohodně snížen komfort.
PROVEDENÉ ÚPRAVY
• vyměněn sériový tlumič výfuku za Remus (koupeno už s ním)
• přední světla pocházejí z faceliftované Fiesty (koupeno už s nimi)
• ztmavení přeních oken
• vyměněna hlavice řadící páky a manžety (oboje Momo)
• rozpěrná tyč do motoru E-Tech (1.2 kg)
• komplet vyměněny brzdy, předek: kotouče z rally Fiesty třídy N (jediné co sem sehnal s origo velikostí), sportovní destičky Galfer, zadek: kotouče Brembo a desky Gulfer, pancéřové hadice Goodridge, brzdová kapalina Ferodo DOT 5.1, třmeny nabarveny na modro
• renovace kol a nakonec nastříkány na bílou barvu s perleťovým efektem a na nich nové pneu Pirelli P Zero Nero 205/40
• svíčky Denso Iridium High Power Spark Plugs Duratec-HE