ale k novemu motoru: sice na nem pomalounku, polehounku, potichounku delam uz cca 3 roky, ale dnes to dostalo realne obrysy. vzal sem nove koupenej stojan na motory, nasrouboval sem na nej vybrousenej blok, na nej jednu zgeneralkovanou hlavu, na to svody a turbo a zacal sem vymejslet co a jak, kudy, jak olej, jak vodu, kam filtr, kudy hadice atd. vyfuk je vicemene vyresenej, rekneme na 99%, jen je treba vytvorit drzak WG actuatoru. mno a pak sani. mam v hlave nekolik variant, ale dokud nebude motor posazenej v kastli, tak to asi nevymyslim, pac ty dostupny prostory na stojanu nevidim.
nejake zakladni specifikace noveho:
v zakladu je to prakticky kombinace 1,3 16V DOHC motoru a 1,6 16V SOHC motoru
blok G13B
vrtani motoru 75,5 (puv. 74)
pisty z G16BA motou. zvazene na 0,1g
ojnice puvodni G13B, zvazene na 0,1g
klika serie G13B, zvazena, vcetne remenice a 1,6 setrvakuna 10tis otacek (bude, az ku*va koupim ten pritlacak na G16B tku, na kterej se chystam uz vic jak rok)
Garrett T25 (klasika nejklasictejsi, vse se na ni da sehnat, mela by byt nedavno po repasi, vule prakticky nema, takze az se vysype, tak se repasne znova a udelaji se nejake dalsi upravy, napr EWG a podobne plany, ktere sem zatim vynechal...)
downpipe je na zakazku delana, kdy bude oddelena hlavni vyfukova cast dozadu, WG cast ma scream pipe. proste sem to tam chtel, mozna to budem predelavat, ale to se ukaze az casem

hlava DOHC osazena novymi ventily, nova hydra, seriove vacky
EGT + WB lambda jsou asi samozrejmost
remote oil filter, serie se nevejde mezi turbo a blok. resp. vejde, ale nedal bych tam vyvod na chladic oleje anebo bych musel pro sundani filtru sundat cele turbo

ACL hlavni a ojnicni lagry, ve verzi X, tvrdsi zavodni verze, novy pistni koruzky
olejove cerpadlo z G16B motoru, aby to udejchalo tu turbinu
lamela tvrda keramika bez pruzinek, u ty 4kolovy prevodovky je vymena spojky zabava na dva vecery, tak to nechci delat po prvni jizde a serie proste nedrzi, ani tvrda ferodo smes, ani na 2kole s T18tkou
motor pojede na ciste E85 pri 1,4baru, mym smelym cilem je 180 BHP. teoreticky by to tam melo byt, praxe ukaze na co sem za ty 3 roky vymejsleni a pocitani zapomnel

muze se to nekomu zdat nerealny, prestreleny, bez vyuziti, ale tohle je proste muj ultimatni projekt, kterej si proste postavim. a tohle je jeho prvni krok. mozna to nestihnu do letosni zimy a zase budu drtit ten mrtvej motor, ale uz na tom realne delam, az budu mit cestu na pisek, tak se zastavim pro ten zas*anej pritlacak, poslu kliku na zvazeni a muzu zacit skladat spodek. vse ostatni uz mam za tu dobu nakoupene a bude to otazka dni na dilne k posazeni sestaveneho motoru do auta.