Separátor oleje (oil catch tank)

Filtry, výfukové systémy, katalyzátory, svody.

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

Uživatelský avatar
ciky
donate
donate
Příspěvky: 692
Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
Bydliště: Proboštov
Kontaktovat uživatele:

Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od ciky » 27 kvě 2008, 21:55

Snažím se celý večer sepsat nějaké info o téhle věcičce...ale čím víc hledám na netu tím víc si nevím rady...

Jak má správně vypadat toto separační zařízení...

na webu jsem našel celkem asi 3 varianty OCT

1 varianta...pouze prázdná nádobka s vstupním a výstupním portem
2.varianta...nádoba s lamelami na kterých ulpívá olej a odkapává do nádržky
3.varinata...nádoba kde je vzduch hnán přes přes spec. filtr (info Atlas copco,atd)

Všechny autařské OCT jsou většinou uzavřené nádoby s vstupními a výstupními porty + kontrola hladiny kondenzu, ale nikde není možno vyměnit filtr... že by bylo použito systému lamel nebo pžepážek

ale jako nejúčinější varianta se mi zdá použití s spec. odlučovacím filtrem (0,3-0,5mikronu). Samozřejmě s nějakými intervaly výměny filtru.Toto se používá u kompresorů aj....zkrátka ve vzduchotechnice... kde si myslím že je tato problematika olejové mlhy ve vzduchu odzkoušená...


Máte někdo zkušenosti a dokážete mi pomoci pro generace budoucí:)))
viva´la QUATTRO

Uživatelský avatar
Dejf
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 20 kvě 2008, 09:01
Bydliště: taková malá prdel kousek od Berouna

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od Dejf » 28 kvě 2008, 04:16

ciky píše:Snažím se celý večer sepsat nějaké info o téhle věcičce...ale čím víc hledám na netu tím víc si nevím rady...

Jak má správně vypadat toto separační zařízení...

na webu jsem našel celkem asi 3 varianty OCT

1 varianta...pouze prázdná nádobka s vstupním a výstupním portem
2.varianta...nádoba s lamelami na kterých ulpívá olej a odkapává do nádržky
3.varinata...nádoba kde je vzduch hnán přes přes spec. filtr (info Atlas copco,atd)

Všechny autařské OCT jsou většinou uzavřené nádoby s vstupními a výstupními porty + kontrola hladiny kondenzu, ale nikde není možno vyměnit filtr... že by bylo použito systému lamel nebo pžepážek

ale jako nejúčinější varianta se mi zdá použití s spec. odlučovacím filtrem (0,3-0,5mikronu). Samozřejmě s nějakými intervaly výměny filtru.Toto se používá u kompresorů aj....zkrátka ve vzduchotechnice... kde si myslím že je tato problematika olejové mlhy ve vzduchu odzkoušená...


Máte někdo zkušenosti a dokážete mi pomoci pro generace budoucí:)))
řešil jsem to samý se stejným výsledkem

var. 1 je nefunkční chujovina, jen na okrasu

přikláním se k v2,v3. Ale co použít pro filtraci netušim

dokonce jsem někde viděl, že jako filtr byla použita v podstatě ''drátěnka na mytí nádobí''
Honda Integra Type R --- 1797 cm3 --- atmo. 190PS --- 8800RPM --- 1130kg --- difr. LSD

Uživatelský avatar
ciky
donate
donate
Příspěvky: 692
Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
Bydliště: Proboštov
Kontaktovat uživatele:

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od ciky » 28 kvě 2008, 10:24

zvažoval jsem varinty 2. a 3. a došel jsem k názoru že druhá varianta nebude sice asi tak účinná jako separce přes filtr, ale na druhou stranu si myslím že u filtru hrozí jeho zanešení a ucpání odvětrávání...což může mít dost hloupé následky...

Takže můj názor jít cestou méně účinnou ale bezpečnou.Bavil jsem se s pár lidma kteří se zabývají vzduchotechnikou a řešili by to stejným způsobem.Filtr je vhodný tam kde se bavíme o vyšších tlacích což u motoru konkrétně v tomto případě není.Bylo mi řečeno že u nízkotlakých aplikací se spíš používá systém sítek a lamel.

Takže asi takhle :)
viva´la QUATTRO

Uživatelský avatar
fokr_jr
donate
donate
Příspěvky: 748
Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od fokr_jr » 28 kvě 2008, 16:05

v praxi mam teda na prefuk z vika dat jakousi nadobku s lamelama/sitkama uvnitr, kde se bude olej zachytavat a ta nadobka bude mit vystup us jen na vzduch...??? nadobku jednou za cas vyleju (nabo se to muze lejt zpet do motoru...? ) anebo sem uplne mimo :)

tohle je zrovna vec do ktery moc nevidim, tak si necham rad poradit ;)
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues

Uživatelský avatar
Dejf
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 20 kvě 2008, 09:01
Bydliště: taková malá prdel kousek od Berouna

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od Dejf » 29 kvě 2008, 05:43

ciky píše:zvažoval jsem varinty 2. a 3. a došel jsem k názoru že druhá varianta nebude sice asi tak účinná jako separce přes filtr, ale na druhou stranu si myslím že u filtru hrozí jeho zanešení a ucpání odvětrávání...což může mít dost hloupé následky...

Takže můj názor jít cestou méně účinnou ale bezpečnou.Bavil jsem se s pár lidma kteří se zabývají vzduchotechnikou a řešili by to stejným způsobem.Filtr je vhodný tam kde se bavíme o vyšších tlacích což u motoru konkrétně v tomto případě není.Bylo mi řečeno že u nízkotlakých aplikací se spíš používá systém sítek a lamel.

Takže asi takhle :)

toto je přesně můj názor ;)
Honda Integra Type R --- 1797 cm3 --- atmo. 190PS --- 8800RPM --- 1130kg --- difr. LSD

tom406
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 124
Registrován: 22 kvě 2008, 17:45
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od tom406 » 31 kvě 2008, 11:54

Dejf píše:
ciky píše:zvažoval jsem varinty 2. a 3. a došel jsem k názoru že druhá varianta nebude sice asi tak účinná jako separce přes filtr, ale na druhou stranu si myslím že u filtru hrozí jeho zanešení a ucpání odvětrávání...což může mít dost hloupé následky...

Takže můj názor jít cestou méně účinnou ale bezpečnou.Bavil jsem se s pár lidma kteří se zabývají vzduchotechnikou a řešili by to stejným způsobem.Filtr je vhodný tam kde se bavíme o vyšších tlacích což u motoru konkrétně v tomto případě není.Bylo mi řečeno že u nízkotlakých aplikací se spíš používá systém sítek a lamel.

Takže asi takhle :)

toto je přesně můj názor ;)
Tahle nádoba plní jen učel toho ,že se do ní vtahují olejové výpary které se absorbují a vznikající spálený nebo jinak přehřátý olej zustává v nádobě.Díky tomu nedochází ke srážení oleje v hadicích nebo pod víkem jako tomu je v seriovém systému. žádný filtr tam nemá význam!!! Nádomka má hladinoměr a po naplnění po určitě dlouhém čase se olej prostě vylije. Není problém koupit za zajímavé ceny. http://motors.shop.ebay.com/items/catch ... tchQ20tank
http://www.406.nolimit.cz/bazar-na-prodej

Uživatelský avatar
ciky
donate
donate
Příspěvky: 692
Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
Bydliště: Proboštov
Kontaktovat uživatele:

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od ciky » 31 kvě 2008, 17:10

Filtr lamely mají význam...protože olej v podobě olejové mlhy tak maximálně nádobkou jen projede pokud je prázdná...proto jsou v ní lamely...Filtrace nemá smysl pokud se odvětrává ven a né zpět do sání...Ale pokud vracíš zpět do sání...tak žádná prázdná nádobka nic nezachrání...
viva´la QUATTRO

Idaho von Věšín
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 čer 2008, 09:24

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od Idaho von Věšín » 11 čer 2008, 09:36

ad drátenka - tato drátenka v podstate simuluje porovitou hmotu - čím větší plocha tím více zkondenzovaného oleje. Olejové výpary kondenzují také díky rozdílu teplot ( proto bývá nevhodné umistovat nádobku poblíž horkých svodů ) na "stenách" drátenky ( nebo lamelách ). Drátenka je technicky méne učinná než lamely, ale jelikož hraje pomerne velkou roli také celková plocha, je používána drátenka díky nižším výrobním nákladum a díky vyšší ploše se učinností přibližuje lamelám ( drátenka je snad jediné skutečne funkční low-end řešení ).
Zkondenzovaný olej stéká na dno nádoby kde se tímto separuje od proudícího "vzduchu". Učinnost stoupá s nižší teplotou a vyšší plochou pro možnou kondenzaci.

Atex
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 61
Registrován: 20 črc 2008, 11:53

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od Atex » 22 črc 2008, 18:11

a co varianta 4? tri vyvody, vstup, vystup a co je ten treti?

Uživatelský avatar
Roman1
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 19
Registrován: 25 srp 2008, 16:05

Re: Separátor oleje (oil catch tank)

Příspěvek od Roman1 » 02 zář 2008, 19:55

Idaho von Věšín píše:ad drátenka - tato drátenka v podstate simuluje porovitou hmotu - čím větší plocha tím více zkondenzovaného oleje. Olejové výpary kondenzují také díky rozdílu teplot ( proto bývá nevhodné umistovat nádobku poblíž horkých svodů ) na "stenách" drátenky ( nebo lamelách ). Drátenka je technicky méne učinná než lamely, ale jelikož hraje pomerne velkou roli také celková plocha, je používána drátenka díky nižším výrobním nákladum a díky vyšší ploše se učinností přibližuje lamelám ( drátenka je snad jediné skutečne funkční low-end řešení ).
Zkondenzovaný olej stéká na dno nádoby kde se tímto separuje od proudícího "vzduchu". Učinnost stoupá s nižší teplotou a vyšší plochou pro možnou kondenzaci.
hele asi tak nejak.U starych vydechu je v zatce opravdu dratenka.
Autokrosový speciál Delta 1.6 turbo

Odpovědět