Samosvorný dif. quaife
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
Samosvorný dif. quaife
Zdarec, mám v plánu koupit samosvorný diferenciál od značky Quaife. Všude na netu, kde je na prodej je uvedeno že se jedná o samosvorný diferenciál. V mnoha diskuzích se na netu jsem se dočetl žeje to jen vlastně jakýsi přenášeč točivého momentu na kolo které neprokluzuje. Máte s tímto diferáken mějaké zkušenosti??, je vhodný pro motorsport?? jak se chová oproti lamelovému??? Dík za rady
Re: Samosvorný dif. quaife
samosvor je nejvíce používaný právě pro motorsport, zkušenosti nemám a myslím že je až příliš drahej...
Renault 5 GTE in da progress
- fokr_jr
- donate
- Příspěvky: 748
- Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
- Bydliště: Přísečná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samosvorný dif. quaife
quaife samosvory funguji naprosto odlisne proti klasickym lamelovym, ktery se nejcasteji pouzivaji v CR. na jejich webu najdes popis jak to funguje, vcetne nejakych grafik ze kterych to jde vycist.
pokusil bych se ti to vysvetlit, ale spis bych se do toho sam zamotal.
osobne bych do nej sel pokud by se delal pro moje auto
pokusil bych se ti to vysvetlit, ale spis bych se do toho sam zamotal.
osobne bych do nej sel pokud by se delal pro moje auto
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues
G ot
T raction
I ssues
Re: Samosvorný dif. quaife
je to v podstatě torsen druhé generce. rozhodnutí jaký použít je asi na tobě. torsen přenáší více síly na zatížené kolo které se neprotáčí. v zatáčce umožnuje volné protáčení diferenciálu bez odporu dokud nedojde k prokluzu. Narozdíl od lamelového který diff brzdí zajakékoliv situace a více ještě více při akceleraci. Podle mě třeba pro drifty je lamelový ideální a torzen pro sporty kde je protáčení kol nežádoucí. Jinak já mám torsena na zadní nápravě od serie a jesem s ním naprosto spokojen neznám hrabání jednoho kola na zadku a v zimě s ním byla sranda.
Re: Samosvorný dif. quaife
Quaife resp. Torsen, jsou na puli cesty k pravymu lamelovymu diferencialu...
Power is nothing without control
-
- Lehce pokročilý
- Příspěvky: 11
- Registrován: 28 úno 2011, 21:48
- Bydliště: 3nec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samosvorný dif. quaife
Lamelový diferák je fajn, ale asi záleží, jaké je pro něho využití, pokud se jedná čistě o sportovní využití tak má své výhody v tom, že se dá nastavit jeho svornost pomocí předpětí na jeho lamelách. Nicméně čím větší svornost tím větší opotřebení, tím rychlejší repase. Za to TORSEN (taky potřebuje svou údržbu), je pro provoz a průměrné "sportovní" využití dostatečný. Diferenciál QUAIFE, je jak již bylo zmíněno, takovým nástupcem torsenu, ale za jiné peníze... Nicméně rozhodující je, si myslím, do čeho to chceš namontovat a kolik na to máš prostředků. I s torsenem si užiješ
AUDI - náskok díky technice
Re: Samosvorný dif. quaife
,,Nie je to bezny torsen, taky ma snekove sukolia zaoblene, Quaife ich tak nema, su ostro zauhlene . Vdaka tomu vie generovat brzdnu silu aj na snehu. Len nie je velka. Bezny torsen vie preniest iba tolko Nm na koleso s lepsou adhesiou, kolko je na tej slabsej strane. Preto sa na sotolinu a sneh nehodi." prevzate s ineho fora
Re: Samosvorný dif. quaife
tak je taky důležitý trochu rozlišit na jakou nápravu se lamelový dif montuju,pokud je to na zadní nápravu tak se většinou dělají lamelový dif na pevno kdy je svornost neustálá,na přední náhon se dává lamelový diff který "sepne" svornost až při prokluzu kol,rychlost sepnutí je dána úhlem na "stromečku" může mít úhel 30,40 stupňů atd bohužel jsem nenašel obrázek.Takže při normální jízdě pracuje dif úplně normálně ale je aktivní až při prokluzu,měření u pana Bartáčka který je dělá na vozidle Focus který jezdí rallycros dopadlo tak že po celé sezoně došlo ke snížení svornosti o 3%,při výrobě je dobrý si nechat "nasekat" těch lamel víc a vyměnit si je podle potřeby,síla svornosti se mění předpětím pružiny,co jsem zjistil já cena takového dif je kolem 17tis.Quaife je jenom přenašeč točivého momentu na kolo s větší adhezí,já měl thorsena na peugeotu a když jsem zvedl jedno kolo do vzduchu tak se protáčelo a auto stálo,řekl bych že na obou kolech musí být aspoň minimální adheze aby fungoval,což potvrzuje chování na ledu a sněhu
Re: Samosvorný dif. quaife
ono taky záleží na geometrii toho torsenu jak moc je šikmé ozubení to určuje svornost. že by přenášel tolik momentu co nadruhém kole je blbost. to by pak na ledě nepřenes na silnici nic. Funguje to jako šnek z jedné strany s ním otočíš z druhé ne.proto aby se volně protáčel potřebu zatíženou stranu aby se jakoby otáčela proti jako v zatáčce jinak se nezatížená strana neprotočí to jest ideální stav téměř 100% zavření torsenu který se nedělá. pro pochopení a funkci si klidně puste yotube je tam toho dost. Z vlastní zkušenosti vím že na sněhu a šotolině funguje.
Re: Samosvorný dif. quaife
Tak neříkám že to tak neni ale těžko ti někdo bude dělat jinou geometrii thorsenu jinak jak píšeš že z jedné strany s tím otočíš z druhé ne tak nechci oponovat ale mám tu zadní dif thorsen s MI-16x4 sport a točit jde libovolně,akorát je znát když točíš "kardanem" a přibržďuješ rukou jeden nebo druhý vývod na poloosy že ten který necháš točit pomaleji má větší sílu.