Tlak paliva
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
Tlak paliva
chci se zeptat jestli někdo má zkušenosti se zvýšením tlaku paliva, někteří to preferují a mají s tím dobré zkušenosti, přemýšlím o pořízení regulátoru tlaku paliva na motor s elektronickým vstřikováním paliva. Díky za každý typ
- Aladin
- Pokročilý
- Příspěvky: 197
- Registrován: 31 srp 2009, 15:46
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak paliva
měl jsem na Swiftu společně s velkou klapkou... a upřímně, poznat to bylo
Re: Tlak paliva
no přemýšlel jsem ještě že koupím větší vrřiky, ale mám strach aby se to nepřehlcovalo
Re: Tlak paliva
Rozepište se tady někdo o tom
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily
http://www.autokrosar.cz
http://www.autokrosar.cz
- fokr_jr
- donate
- Příspěvky: 748
- Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
- Bydliště: Přísečná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak paliva
a co chceš slyšet?
jednotka vstřikům udává hodnotu jak dlouho (čas v ms) má být otevřenej. pokud nemáš někoho kdo ti upraví jednotku motoru, nebo "standalone" ECU, tak s touhle hodnotou moc neuděláš.
další možnost jak zvednout dávku paliva je zvednutím tlaku na liště. vstřik má nějakou udanou hodnotu průtoku při nějakým tlaku. řekněme 180cc při 2,2 barech. a tahle hodnota je zpravidla 80% kapacity vstřiku. teoreticky můžeš víc paliva získat velice jednoduše:
ALE
ta hodnota 80% není random... když si sadu 15letých vstřiky vymontuješ a dáš do stolice, tak budou reálný naměřený hodnoty lítat +- autobus a když se z nich budeš pokoušet dostat maximum, tak to bude +- 2 autobusy...
další věc je, že když budeš zvedat tlak paliva, tak ta hodnota bude stoupat. můžeš se dostat i třeba na 140% tý udávaný hodnoty. tohle má ale každej vstřik jinak a musiš si to prostě prubnout. a když tuhle hodnotu překročíš, tak bude reálná dávka paliva zase klesat. to si prostě musíš zkusit. na druhou stranu můžeš zase namontovat větší vstřiky a snížením tlaku z nich dostat to co potřebuješ...
problém u starších vstřiků je, že když je budeš takhle "namáhat" tak ten rozdíl v dávce paliva bude výraznější, než při těch seriových 80%.
všechno to má ale jeden háček - časová hodnota vstřiku zůstane při laboraci s tlakem na liště stejná a se zvyšováním tlaku se bude zvětšovat i díra - zpravidla se ten motor při vyšších otáčkách doslova zaleje benzínem a absolutně ztratí výkon.
kde jsme to zkoušeli a měli jsme nasazenou lambdu, tak to bylo při serii ve vysokejch otáčkách bohatý řekněme konzervativně, což je víceméně i účel seriový jednotky - bezpečný hodnoty nahoře... ale když sme zvedli tlak na liště (a s tím další úpravy samozřejmě, neni to samospásný ), tak to už nahoře bylo bohatý moc a ve finále byl vrcholovej výkon "nižší", byť s "lepším" průběhem... vše jsme řešili čistě subjektivně, nemáme to naměřený...
co víc by tě zajímalo?
jednotka vstřikům udává hodnotu jak dlouho (čas v ms) má být otevřenej. pokud nemáš někoho kdo ti upraví jednotku motoru, nebo "standalone" ECU, tak s touhle hodnotou moc neuděláš.
další možnost jak zvednout dávku paliva je zvednutím tlaku na liště. vstřik má nějakou udanou hodnotu průtoku při nějakým tlaku. řekněme 180cc při 2,2 barech. a tahle hodnota je zpravidla 80% kapacity vstřiku. teoreticky můžeš víc paliva získat velice jednoduše:
ALE
ta hodnota 80% není random... když si sadu 15letých vstřiky vymontuješ a dáš do stolice, tak budou reálný naměřený hodnoty lítat +- autobus a když se z nich budeš pokoušet dostat maximum, tak to bude +- 2 autobusy...
další věc je, že když budeš zvedat tlak paliva, tak ta hodnota bude stoupat. můžeš se dostat i třeba na 140% tý udávaný hodnoty. tohle má ale každej vstřik jinak a musiš si to prostě prubnout. a když tuhle hodnotu překročíš, tak bude reálná dávka paliva zase klesat. to si prostě musíš zkusit. na druhou stranu můžeš zase namontovat větší vstřiky a snížením tlaku z nich dostat to co potřebuješ...
problém u starších vstřiků je, že když je budeš takhle "namáhat" tak ten rozdíl v dávce paliva bude výraznější, než při těch seriových 80%.
všechno to má ale jeden háček - časová hodnota vstřiku zůstane při laboraci s tlakem na liště stejná a se zvyšováním tlaku se bude zvětšovat i díra - zpravidla se ten motor při vyšších otáčkách doslova zaleje benzínem a absolutně ztratí výkon.
kde jsme to zkoušeli a měli jsme nasazenou lambdu, tak to bylo při serii ve vysokejch otáčkách bohatý řekněme konzervativně, což je víceméně i účel seriový jednotky - bezpečný hodnoty nahoře... ale když sme zvedli tlak na liště (a s tím další úpravy samozřejmě, neni to samospásný ), tak to už nahoře bylo bohatý moc a ve finále byl vrcholovej výkon "nižší", byť s "lepším" průběhem... vše jsme řešili čistě subjektivně, nemáme to naměřený...
co víc by tě zajímalo?
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues
G ot
T raction
I ssues
Re: Tlak paliva
Díky, pěkně popsané.
Vstřiky budu dávat 440cc, jednotku mám taky jinou, čerpadlo Wallbro a hlavně mám turbo, takže pro mě žádoucí, že to bude hodně bohatý
Vstřiky budu dávat 440cc, jednotku mám taky jinou, čerpadlo Wallbro a hlavně mám turbo, takže pro mě žádoucí, že to bude hodně bohatý
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily
http://www.autokrosar.cz
http://www.autokrosar.cz
- fokr_jr
- donate
- Příspěvky: 748
- Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
- Bydliště: Přísečná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak paliva
jj, tim tomu neublizis. naopak zachovanim puvodnich vstriku bys mohl.
problem je, ze to proste nepujde odladit na 100%, vzdy budes muset rozhodnout pro nejaky kompromis. jednotka je predpokladam nejaka univerzalni, "ladena", STAGE2 a podobny nazvy. vse to samy... tam bude jednoduse taky pridano linerane na palivu, takze to proste nahore bude bohaty az beda. takze v bezpecnych hodnotach
problem je, ze to proste nepujde odladit na 100%, vzdy budes muset rozhodnout pro nejaky kompromis. jednotka je predpokladam nejaka univerzalni, "ladena", STAGE2 a podobny nazvy. vse to samy... tam bude jednoduse taky pridano linerane na palivu, takze to proste nahore bude bohaty az beda. takze v bezpecnych hodnotach
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues
G ot
T raction
I ssues
Re: Tlak paliva
Tak jednotku mám seriovou z japonský verze Sti.
Ale je vyzkoušené, že tenhle motor s podobnou jednotkou, tímhle turbem, seriovými vstřiky a seriovým čerpadlem sice jede jako z praku, ale po chvíli je díra v pístu.
Ale je vyzkoušené, že tenhle motor s podobnou jednotkou, tímhle turbem, seriovými vstřiky a seriovým čerpadlem sice jede jako z praku, ale po chvíli je díra v pístu.
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily
http://www.autokrosar.cz
http://www.autokrosar.cz
Re: Tlak paliva
Díra v pístu nejspíš proto, že je chudá směs. On pokud se to nenaladí přímo na brzdě někým kdo udělá soft přímo pro daný motor je na nic.
Re: Tlak paliva
Tak nemusí to bejt nutně na brzdě a taky to nemusí hned mapovat. Důležitý je hlídat egt a lambdu a tim tlakem paliva to můžeš aspoň omezeně udržet v bezpečnejch hodnotách. Ale brzda je brzda, o tom žádná.
Náhradní vozidlo, Corsa Sport 16V, proklatě nízko STO psů