Ahoj všem,
rád bych vám představil mojí srdeční záležitost, kterou vlastním už 8 let a tou je moje poměrně raritní oktávka z roku 1997. Oktávka byla rok po výrobě pro mého známého upravena v německou firmou Volkl v kooperaci s mechaniky z
divize Audi motorsport. Auto mělo být původně určené pro rychý přesun členů ochranky důležitých osob a to v co nejnenápadnější podobě. Nakonec se do větší akce auto nedostalo, ale jako pozůstatek zůstalo vyvedení kabelů a zásuvek pro majáky.
Motor byl od sání až po výfuk celý přestavěn a zvýšen jeho obsah na 2.0l, modifikovalo se i k04 turbo. Po upravě bylo neměřeno 305 koní s parádním krout´ákě 475 nm.
Auto muselo zůstal maximálně nenápadné a plně použitelné v bězném provozu, nerezový výfuk byl tedy v rámci možností akusticky utlumen, dokonce byl instalován i sportovní katalyzátor a převody byly pro alespoň částečnou použitelnost na silnici prodlouženy. Maximálka tedy stoupla na cca 280km/h, ale i přes prodloužení lze díky přednímu náhonu přenést plnohodnotně sílu na silnici až na třetí rychlostní stupeň a to pouze za sucha. Oktávka měla i samosvor, ale dost se to hádalo, tak šel po čase ven.
Musím říct, že s oktávkou je díky její nenápadnosti opravdu velká zábava, protože občas někteří řidiči v dobrém slova smyslu nesnesou, když je ve 250ti předjíždí téměř 20 let stará oktávka:) ale většina jich zvedá velice vyrovnaně a usměvem palec nahoru
(teda alespoň myslím, že je to vždy palec )
Oktávku jsem nakonec i díky téměř plné výbavě používal jako běžný vůz, tak že jsem s ní jezdil do práce, na nákupy, na dovolenou, za holkama.. Oktávku se mi nikdy nepodařilo ani ťuknout, tak že veškerá plechařina včetně světel je původní. Před rokem jsem po najetých 140ti tisících dělal komplet generálku, kdy jsem po několika neůspěšných a finančně náročných pokusech vzdal zachování 2.0 obsahu a zvolil klasiku 1.8
s kovanými písty, tak že je to vlastně v překopávka S3, kdy tento motor ve finále funguje i lépe a se stejným výkonem, jen na spodku je alespoň pocitově trochu slabší, ale opět byl kladen důraz na použitelnost v provozu.
Vzhledem k ubývajícímu času a mojí vášní pro motorky oktávku prodávám, tak kdyby měl někdo zájem o kopec zábavy za rozumný peníz a budete schopni o auto pečovat, tak dejte vědět, později přidám inzerát do bazarové sekce.
Díky! A ještě odkaz na video;)
https://m.youtube.com/watch?v=b-w8x4liZEE
Radek- 774101524
Civilista Octavia 305ps,475nm, ročník 1997
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4