zapojeni budiku a/f

Elektronika, Etka, Elsa, servisní aplikace a programy, dílenské příručky, el.schémata, úpravy ECU, svíčky, Vag-Com, Supervag,...

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

Uživatelský avatar
R@ZOR
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 32
Registrován: 15 led 2009, 18:40

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od R@ZOR » 19 úno 2010, 19:33

Taky by me zajimalo zapojeni toho budiku. Jedna se o GIV 1.8T mam zvysenej tlak turba, tak bych nerad neco odpalil. Taky bych chtel poridit 5b regulator tlaku paliva http://www.highperformanceparts.cz/regu ... otory.2849 . Tak bych to potreboval nejak zmret, aby to nebylo moc chudy.

Uživatelský avatar
TomGTI
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 89
Registrován: 20 kvě 2008, 23:40

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od TomGTI » 21 úno 2010, 17:12

Z vlastní zkušenosti vám můžu říct že s těchto budíků nepoznáte absolutně nic,prostě nic!Barevné diody které skáčou ve spojení ještě ze sériovou lambdou tak nesmyslně že je s toho člověk akorát zmatený,nehledě na to že absolutně nevíš které políčko značí jakou hodnotu lambda protože se to nikdo nedočteš jak v manuálu tak nikde jinde prostě to nejde.Takže tenhle budík je určitě vhodný jako doplněk interiéru k neonovému podsvícení nic víc,bohužel.Prostě věc která stojí tisícikačku nemůže nikdy sloužit tak jako věc která stojí šestinásobek a víš.Potřebuješ znát přesnou hodnotu lambda tudíž potřebuješ digitální budík a k tomu příslušnou lambdu která je k tomu určená,nebo barevný budík ale v manuálu máš přesně napsáno které políčko značí jakou,přesnou hodnotu.

tsin
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 432
Registrován: 16 lis 2008, 21:56
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od tsin » 21 úno 2010, 18:56

to same sem se uz snazil naznacit. naprosta pravda, jeste doúplnim ze je dulezite aby mela moznost logovani hodnot...
jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?

jagy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 52
Registrován: 05 říj 2008, 16:49

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od jagy » 23 úno 2010, 02:01

Kup si poradnou wideband lambdu (LC1, AEM Uego,...). Tohle je ti k nicemu.

lukino
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 17
Registrován: 27 lis 2008, 20:06

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od lukino » 23 úno 2010, 10:55

A znate tuhle , ta by fungovala spravne?

http://cgi.ebay.de/Premium-Wideband-Lam ... 19b9c5600c

tsin
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 432
Registrován: 16 lis 2008, 21:56
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od tsin » 23 úno 2010, 22:13

pripada mi ze se kazdym prispevkem opakuji ale.. :) bylo by lepsi mit na budiku digitalni zobrazeni (rucicka je sice presnejsi nez barvicky ale furt je to dost malo) a taky onu moznost logovani do pc..
jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?

LJay
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 30 lis 2010, 22:40

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od LJay » 19 pro 2010, 12:51

Co se týče toho prvního budíku na měření A/F, tak ten slouží spíš jen ke kontrole správné funkce narrowband lambdy. Ladit motor se podle něj opravdu nedá. Narrowband lambda neměří lineárně, ale skokově nízká / vysoká úroveň a přechod mezi těmito úrovněmi je strašně strmí, takže se v něm prakticky nedá nic měřit.

Sám tyto budíky vyrábím pro lidi co o ně mají zájem, protože v obchodech je mají strašně předražené http://www.honda-club.cz/forum/viewtopi ... highlight=
Chtít přes tisíc korun za obyčejný převodník napětí bargraf je opravdu nehorázná částka. Obzvláčť když výrobní náklady pro ty číňany co to vyrábí po 10 000 sériích určitě nepřesahují ani 20 korun.

Pokud chceš budík/lambdu podle kterýho budeš moc ladit motor, tak rozhodně musíš použít wideband lambdu a k ní příslušný budík. Nejlepší bude když si to necháš u někoho naladit, protože po naladění motoru už wideband lambdu nepotřebuješ. Většina standartních ECU ji stejně nepodporuje (řeší se to tak, že v budíku je dekodér, který převádí spojitý signál z wb lambdy na skokový a ten se pak přivádí do ECU) a peníze který by si do ní vrazil ti v klidu zaplatí odladění ECU.

LJay
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 14
Registrován: 30 lis 2010, 22:40

Re: zapojeni budiku a/f

Příspěvek od LJay » 19 pro 2010, 13:00

Co se týče nastavení plnícího tlaku kompresoru, tak k tomu potřebuješ sehnat kompresorovou mapu k příslušnýmu SC kde je vidět závislost výstupního tlaku na otáčkách a podle toho zvolit patřičněj převod mezi klikou a SC.

Maximální plnící tlak se dá taky omezit přepouštěcím ventilem (funkce podobná jako blow off) který přebytečný tlak buď odpoští do atmosféry a nebo vrací do sání kompresoru. Podobný ventil se taky používá pro snížení zatížení motoru při volnoběhu, kdy by kompresor tlačil vzduch zbytečně do zavřený škrtící klapky. Toto se dá taky řešit el. mag. spojkou náhonu kompresoru.

Odpovědět